Search

دندانپزشکی در قبرس شمالی

دندانپزشکی در قبرس شمالی

دندانپزشکی جزو پر طرفدار ترین رشته های پزشکی در تمام دنیا است. قبرس شمالی با توجه به پیشرفت هایی که د همه زمینه ها داشته است، مخصوصا در زمینه علم در چند سال اخیر مقصد بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان شده است.

دانشگاه های قبرس شمالی جزو برترین دانشگاه های جهان از نظر سطح علمی و امکانات قرار دارد. رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی به دلیل وجود تجهیزات و امکانات روز دنیا در دانشگاه های پزشکی این کشور، تبدیل به یک مقصد جذاب برای علاقمندان به رشته دندانپزشکی شده است. 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

رشته دندانپزشکی هم مانند هر رشته تحصیلی دیگر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی از دانشگاه های این کشور اجازه دریافت مجوز طبابت را دارند و می توانند در بیمارستان ها یا مراکز دهان دندان این کشور شروع به فعالیت کنند. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دندانپزشکی در قبرس را دارند می توانند در رشته های تخصصی دندانپزشکی مانند ارتودنسی شرکت نمایند.

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در قبرس شامل موارد زیر می شود:

  • معدل بالای 16 در دبیرستان
  • توصیه نامه به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان (ضروری نیست ولی پیشنهاد می شود)

علاوه بر موارد بالا یک مصاحبه حضوری یا آنلاین با متقاضی صورت می گیرد، که قبولی در این مصاحبه هم ضروری است. نکته حائز اهمیت در مورد شرایط تحصیل دندان پزشکی در قبرس این است که این رشته نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی

در میان رشته های پزشکی، دندانپزشکی از پر تقاضا ترین رشته های دانشگاهی به حساب می آید. بسیاری درآمد بالای این رشته را دلیل اصلی پر تقاضا بودن آن می دانند و برخی اعتبار اجتماعی بالای این رشته تحصیلی را باعث محبوبیت آن می دانند. در هر صورت علاوه بر این ویژگی های این رشته، دندانپزشکی جزو دشوار ترین رشته های دانشگاهی به حساب می آید و فقط علاقه می تواند باعث دوام شما در این رشته شود. علاوه بر تحصیل دندانپزشکی در این کشور مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی نیز از روش های پر متقاضی برای مهاجرت به این کشور است.

دانشگاه دندانپزشکی قبرس

دندانپزشکی در قبرس شمالی

قبرس شمالی جزو کشورهایی است که تحصیل در رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است.
جذابیت تحصیل پزشکی در قبرس شمالی به دلیل وجود دانشگاه های پیشرفته ای که از نظر جایگاه علمی رتبه خوبی در میان دانشگاه های سراسر جهان دارد بسیار زیاد است. اکثر دانشگاه های قبرس شمالی دانشکده های دندانپزشکی دارند.

از برترین دانشگاه های دندانپزشکی در قبرس شمالی می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

 

نام دانشگاه

رنکینگ جهانی

دانشگاه بین المللی قبرس در شهر نیکوزیا

5055

دانشگاه خاور نزدیک در شهر نیکوزیا

1000

دانشگاه مدیترانه شرقی در شهر فاماگوستا

945

دانشگاه گیرنه در شهر گیرنه

5359

دانشگاه اروپایی لفکه در شهر لفکه

3970

 

همه ی دانشگاه هایی در جدول بالا نام برده شدند مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران در سال تحصیلی 2022 -2023 هستند. پس دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در قبرس شمالی و طبابت در ایران را دارند نگران تاییدیه مردک خود نباشند، فقط کافی است بعد از بازگشت به ایران مدرک خود را معادل سازی کنند و به طبابت بپردازند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

دندانپزشکی در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در شته های پزشکی در همه دانشگاه های دنیا نسبت به دیگر رشته های تحصیلی کمی بالاتر است. اما نکته ای تحصیل در قبرس شمالی را متمایز کرده است این است که هزینه تحصیل در هر رشته ای نسبت به کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.
هزینه تحصیل در رشته دندان پزشکی قبرس در مقایسه با دیگر کشور های دنیا پایین تر است، در حالی که تجهیزات دانشگاه ها بسیار پیشرفته و به روز هستند. هزینه مناسب تحصیل باعث شده تا افرادی که به دنبال دریافت اقامت قبرس شمالی هستند از روش مهاجرت تحصیلی استفاده کنند.

هزینه برخی از دانشگاه های پزشکی برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس:

  • دانشگاه آمریکایی گیرنه: 4.500 تا 8000 یورو در سال
  • دانشگاه بین المللی قبرس: حدود 6000 یورو در سال
  • دانشگاه مدیترانه شرقی: 8000 تا 20000 یورو در سال
  • دانشگاه اروپایی لفکه: حدود 6000 یورو در سال

هزینه ها در مقطع های تحصیلی متفاوت است، پس برای اطلاع دقیق از هزینه ها و شرایط به روز هر دانشگاه می توانید با کارشناسان قبرس ایران در ارتباط باشید.

شرایط کار دندانپزشکی در قبرس شمالی

دندانپزشکی در قبرس شمالی

شغل دندانپزشکی در هر جای دنیا از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است و این در مورد قبرس شمالی هم صدق می کند.

دندانپزشکی از شغل های پر درآمد قبرس شمالی به شمار می رود، درآمد دندانپزشکان در مقایسه با شغل هایی مانند حقوق و دیگر رشته های پزشکی بهتر است. حقوق دندانپزشک در قبرس شمالی به طور میانگین از 5500 تا 7700 یورو در ماه است. دندانپزشکی جزو مشاغل مورد نیاز قبرس شمالی است و همین کمبود و نیاز کشور به دندانپزشک باعث شده تا حقوق دندانپزشک در قبرس بالا باشد.

حقوق دندانپزشکان در قبرس بعد از یک دوره 29 ماهه یک افزایش 8 درصدی دارد. همین امر باعث شده تا دانشجویانی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند نگران آینده شغلی و درآمد خود نباشند.

مهاجرت دندانپزشکان به قبرس شمالی

دندانپزشکی در قبرس شمالی

با توجه به شرایطی که در مورد شغل دندانپزشکی در قبرس شمالی گفته شد، مهاجرت برای دندانپزشکان به قبرس شمالی بسیار جذاب است.
هزینه پایین زندگی در کنار درآمد بالا باعث افزایش مهاجرت کاری به قبرس برای دندانپزشکان و پزشکان شده است. همچنین کسانی که 5 سال یا بیشتر در قبرس شمالی مشغول کار یا زندگی باشند می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

سوالات متداول

چه کسانی می توانند اقدام به تحصیل در قبرس کنند؟

همه افرادی که علاقه به ادامه تخصیل در کشور های خارجی دارند می توانند با ارسال مدارک خود برای دریافت پذیرش از دانشگاه های قبرس شمالی اقدام کنند

ویزای تحصیل قبرس شمالی را چگونه دریافت کنیم؟

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می توانید وارد این کشور شوید و پس از انجام مراحل ثبت نام امور مربوط به صدور ویزا به جریان می افتد.

آیا امکان تحصیل رایگان در قبرس شمالی وجود دارد؟

خیر، فقط در صورت دریافت بورسیه دولت قبرس بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل شما را پرداخت خواهد کرد.

هزینه های جانبی برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس چقدر است؟

هزینه های جانبی کاملا مرتبط با سبک زندگی شما است. اما در کل هزینه های زندگی در قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

بیمه و خدمات درمانی دانشجویان در قبرس شمالی چگونه است؟

پس از دریافت پذیرش خود و پرداخت هزینه های مشخص شده برای بیمه، تحت پوشش بیمه قبرس شمالی قرار می گیرند.

سخن پایانی

در هر ساله قبرس شمالی پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان در رشته دندانپزشکی است. دانشجویان می توانند بعد از پایان تحصیل خود با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری شروع به فعالیت کنند. قبرس شمالی از نظر رفاه اجتماعی و اقتصادی و همچنین از نظر امنیت بسیار جایگاه خوبی دارد و با توجه به آمارها قبرس شمالی یک مقصد جذاب برای مهاجران است.

سرمایه گذاری امن

Infinity

Infinity

پروژه Infinity ـ اقتصادی با منظره دریا شروع قیمت از 137,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

aloha

Aloha

ریزورت ساحلی Aloha- آپارتمان و ویلاهای لوکس شروع قیمت از 175,945 پوند دریافت مشاوره رایگان

42

mediterra

پروژه mediterra : زندگی مدیترانه‌ای پایدار در آلسانجاک گیرنه شروع قیمت از 330,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

Site 23

orchard

پروژه Orchard : پروژه ای لوکس در قبرس شمالی شروع قیمت از 104,000 پوند دریافت مشاوره رایگان  

Habitat

Habitat

پروژه Habitat: آرامشبخش مانند اسن تپه قبرس شمالی شروع قیمت از 105,950 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه تاریخ تحویل پروژه: اواسط سال ۲۰۲۷…

Grand Sapphire Blu 1

Grand Sapphire Blu

پروژه Grand Sapphire Blu: سرمایه گذاری ای پر سود و امن شروع قیمت از 87,900 پوند دریافت مشاوره رایگان اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه معرفی پروژه: پروژه Grand Sapphire…

واحد ها 1

grand-sapphire

پروژه Grand Sapphire – یک زندگی ۷ ستاره شروع قیمت از 59,500 پوند دریافت مشاوره رایگان صفحه اصلی 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای…

5 1

Elysium2

پروژه آپارتمانی الیسیوم 2 – محدوده لانگ بیچ اسکله شروع قیمت از 95,000 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای پروژه…

Villa 11 Mart 37 Foto

phuket

پوکت قبرس شمالی – خانه ای جدید سبک زندگی جدید شروع قیمت از 104,500 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت در نظر گرفته…

U A DSC00406 Pano

edelweise

edelweise – زندگی ای شاد در خانه ای زیبا شروع قیمت از ۵۶,۰۰۰ پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 3 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت مشخص شده برای…

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها