Search

راهنمای تمدید اقامت قبرس شمالی

 

آنچه در این مطلب می خوانید

راهنمای تمدید اقامت قبرس شمالی

1

در هر کشوری، با توجه به قوانین محلی، روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت وجود دارد. اما مهم‌ترین نکته در این فرآیند، پذیرش دانشگاهی، خرید ملک در قبرس شمالی، خرید زمین، ویلا یا مغازه است. به طور کلی، تمام متقاضیان نیاز دارند تا قوانین رایج و مکتوب کشور مقصد را رعایت کنند. به عنوان مثال، اگر شما پذیرش یک دانشگاه در قبرس شمالی را دریافت کرده و برای سکونت خود یک خوابگاه در دانشگاه انتخاب کرده‌اید، بعد از ثبت نام و انجام مراحل اداری دانشگاه، بایستی در پورتال مهاجرت به قبرس شمالی با بارگذاری مدارک تحصیلات خود فعال شده و با پرداخت مالیات‌های لازم برای اخذ اقامت دانشجوئی، اقامت خود را دریافت کنید.

بعد از دریافت اقامت موقت قبرس تمدید اقامت یکی از مهم ترین مسائل است. در این مقاله از قبرس ایران قصد داریم، شرایط و قوانین تمدید اقامت در قبرس شمالی را بررسی کنیم.

انواع اقامت در قبرس شمالی

2

شرایط فوق العاده برای زندگی و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی باعث شده تا در سال‌های اخیر تعداد زیادی از افراد به این جزیره مهاجرت کنند. قبرس شمالی به دلیل رشد اقتصادی و چشم‌انداز آینده‌ای روشن، همچنین موقعیت جغرافیایی خاص خود که در نزدیکی آب‌های مدیترانه و در تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد، سرمایه‌گذاران بسیاری را از کشورهای مختلف مانند انگلستان، آمریکا و روسیه جذب کرده است. به طور کلی، برای درخواست اقامت در قبرس شمالی، روش‌های مختلف مانند خرید ملک، تحصیل، ازدواج با یک شهروند قبرس شمالی و درخواست ويزاي كار وجود دارد. با رعایت همه شروط توسط فرد، امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم در قبرس شمالی وجود دارد.

 

 

اقامت دائم قبرس شمالی

3

اقامت قبرس شمالی دارای دو نوع است. اقامت کوتاه مدت یا همان موقت و اقامت دائم، که شما با استفاده از هر یک از روش های موجود برای اخذ اقامت استفاده کنید یکی از این دو نوع به شما تعلق می گیرد. به طور مثال دریافت اقامت قبرس با خرید ملک، اقامت دائم محسوب می شود. اما اقامت کوتاه مدت قبرس شمالی، مانند اقامت های توریستی و تحصیلی است. با توجه به رشد اقتصادی قبرس شمالی دولت این کشور برنامه ای برای اعطای اقامت دائم در قبرس شمالی با خرید و معامله ملک برای سرمایه گذاران خارجی قرار داده است.

اقامت دائم قبرس شمالی با ثبت شرکت

ثبت شرکت در قبرس شمالی یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور به‌شمار می‌رود. جوان بودن بازار این کشور باعث شده تا برگشت سرمایه فرد در مدت کوتاهی اتفاق بیفتد. همچنین سرمایه‌گذار می‌تواند با این روش اقامت موقت دریافت کند. اقامت موقت با تاسیس شرکت در قبرس شمالی بعد از گذت حدود 2 سال تبدیل به اقامت دائم این کشور می شود. برای اطلاع از آخرین قوانین دریافت اقامت دائم قبرس از طریق ثبت شرکت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

اقامت دائم از طریق کار

4

همانطور که می دانید قبرس شمالی از نظر جغرافیایی عضو قاره اروپا می باشد، اما با توجه به قوانین جمعیتی اروپا قبرس شمالی به دلیل جمعیت کم نمی تواند عضو اتحادیه اروپا باشد. در مقابل دولت این کشور برای عضویت در این اتحادیه قوانینی را برای افزایش جمعیت اتخاذ کرده است. با توجه به روند رو به رشد جمعیت این کشور کم بود نیرو کار متخصص احساس شده و دولت برای افراد تحصیل کرده و متخصص اقامت و شهروندی این کشور را اعطا می کند، از این رو در سال های اخیر مهاجرت به قبرس از طریق کار افزایش چشمگیری داشته است. پس اگر شما در شغل و حرفه خود تخصص کافی را دارید، نباید نگرانی برای پیدا کردن کار در این کشور داشته باشید.

اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

قبرس شمالی در زمینه علمی و آموزش و پرورش نیز تبدیل به یک مقصد جذاب برای دانشجویان شده است. دانشگاه های بین المللی و معتبر با رنکینگ جهانی و هزینه های مقرون به صرفه از ویژگی های جذاب این کشور برای دانشجویان است. همچنین دریافت ویزای تحصیلی قبرس جزو راحت ترین ویزا های تحصیلی در بین کشور های اروپایی است. شما با در دست داشتن مدارک تحصیلی، گذرنامه، مدرک شناسایی معتبر و… به راحتی می توانید به راحتی اقدام به اخذ ویزای این کشور کنید.

مراحل اداری برای دریافت اقامت قبرس

اقامت و ویزای قبرس شمالی متفاوت از منطقه شینگن است و قوانین آن با قوانین شینگن همخوانی ندارد. اخذ ویزای قبرس شمالی برای ایرانی‌ها فرآیند پیچیده‌ای ندارد. برای ورود به این کشور به صورت توریستی و کوتاه مدت با پاسپورت ایرانی، نیاز به اقدامات پیش‌فرض خاصی ندارید. مشابه کشور ترکیه، در صورت داشتن دلایل موجه مانند دلایل توریستی، رزرو هتل، دیدار با فرد خاص در قبرس شمالی، آدرس اقامت معین و بلیط رفت و برگشت، مجاز به ورود به قبرس شمالی به مدت 30 روز خواهید بود. در صورت داشتن دلایل موجه دیگر مانند دیدار با فرزندان، امکان تمدید مجوز توریستی تا 90 روز نیز وجود خواهد داشت.

اما برای دریافت ویزای قبرس شمالی برای اقامت و زندگی در این کشور باید از روش هایی مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری در قبرس و… اقدام کنید.

برای دریافت اقامت قبرس شمالی یک سری مدارک و قوانین کلی وجود دارد که برای اخذ اقامت از هر روشی باید آنها را رعایت کنید:

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار
  • عکس پرسنلی جدید
  • اجاره نامه یا سند یا نامه دانشگاه برای خوابگاه
  • تاییدیه محل سکونت
  • انجام آزمایشات سلامت
  • مدرک گواهی عدم سوپیشنه برای اقامت در قبرس شمالی الزامی می باشد.

 

سخن پایانی

شرکت مهاجرتی قبرس ایران با یک هدف ساده اما بسیار مهم به وجود آمده است و آن هم ارائه ی خدمات با کیفیت و تسهیل کار های همطونان عزیزمان در قبرس شمالی. ما در قبرس ایران بر اساس تجربه‌ای که در طی سال‌ها زندگی در قبرس شمالی کسب کرده ایم، تصمیم گرفتیم خدمات مشاوره کاملا رایگان را به مشتریان خود ارائه دهیم. تیم ما دو حیطه پر طرفدار سرمایه گذاری املاک و تحصیل در قبرس شمالی را به عنوان خدمات اصلی خود برگزیده است تا با ارائه مشاوره حرفه ای، اطلاعات صحیح و به روزی را در اختیار شما قرار دهد. اعضای تیم قبرس ایران هر یک از این خدمات را در زندگی شخصی خود تجربه کرده ا‌ند و تمایل دارند تا مسیر را برای کسانی که با قبرس شمالی آشنایی ندارند، هموار سازند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها