Search

دانشگاه های هنر قبرس شمالی

دانشگاه آرکین قبرس شمالی

دانشگاه های هنر قبرس شمالی

دانشگاه نیکوزیا از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی در سال 2022 – 2023 برای تحصیل در رشته های هنری است که بهترین و پیشرفته ترین امکانات را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. قبرس شمالی با سرمایه گذاری حدود 7 درصدی از تولید ناخالص داخلی خود در حوزه آموزش و پرورش در بین سه مصرف کننده برتر آموزش در جهان قرار دارد.

این کشور مستعمره سابق انگلیس بوده است، به همین دلیل زبان انگلیسی در این جزیره به یک زبان رایج تبدیل شده است، به طوری که بالغ بر 90 درصد جمعیت این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. با اینه زبان رسمی در جزیره قبرس شمالی ترکی است اما اکثر موسسسات و دانشگاه ها تدریس را به زبان انگلیسی انجام می دهند. در این مقاله از سایت قبرس ایران همراه ما باشید تا تمام موارد تحصیل در رشته هنر در قبرس شمالی را بررسی کنیم.

رشته هنر در قبرس

رشته تحصیلی هنر در قبرس به تمام آثار هنری تجسمی که از قبرس در دریای مدیترانه شرقی از قرن ها پیش گرفته شده اند اشاره دارد. طیف هنر در قبرس شمالی گواه ترکیبی از تاثیرات یونان و روم باستان، مصر و تاثیرات بومی است. در این دوره انواع مختلفی از جواهرات، مجسمه های تزئنی، ابزار های خانگی و سلاح ساخته شده است. دلیل تاثیر روم، یونان و مصر باستان بر هنر این کشور  اشغال متوالی قبرس توسط این سه کشور بوده است.

دانشگاه های هنر قبرس شمالی

تحصیل در رشته هنر در قبرس شمالی

تحصیل در هر رشته ای در قبرس شمالی برای دانشجویان جذاب است. علاوه بر پیشرفته و مدرن بودن دانشگاه های قبرس، هزینه تحصیل نیز بسیار مناسب است. شما می توانید در رشته های مختلفی در قبرس شمالی تحصیل کنید، رشته های مثل هنر، موسیقی، کامپیوتر، پزشکی و … همه در دانشگاه های قبرس وجود دارند.

نگران معتبر بودن مدارک تحصیلی در قبرس شمالی نباشید، چرا که این دانشگاه ها بسیار معتبر بوده از رنکینگ جهانی بالایی برخوردارند. به طور مثال دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس شمالی را دارند نگران اعتبار مدرک تحصیلی خود در کشور های دیگر هستند، اما دانشگاه های قبرس شمالی اکثر مورد تایید وزرات علوم و پزشکی ایران هستند، نه تنها مورد تایید ایران بلکه مورد تایید کشور هایی مانند آمریکا و کانادا نیز هستند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته هنر در قبرس شمالی را دارند می توانند در رشته های زیر ادامه تحصیل بدهند:

  • عکاسی
  • موسیقی
  • طراحی لباس
  • گرافیک
  • نقاشی
  • طراحی صحنه
  • طراحی صنعتی
  • سینما و تئاتر
  • معمار

هزینه تحصیل در رشته هنر در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی، بسته به نوع رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، دانشگاه و نوع بورسیه ای که دریافت می کنید متفاوت است. مثلا شهریه رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی با هزینه رشته هنر متفاوت است. تمام دانشگاه های قبرس به دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی بورسیه 50 درصدی می دهد، یعنی دانشجویان ایرانی تنها نیمی از هزینه تحصیل را پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل در رشته های هنر قبرس شمالی نیز بستگی به نوع رشته شما دارد. به طور مثال در هنر رشته هایی وجود دارند که در آن کلاس های کارگاهی وجود دارد و طبیعتا هزینه این نوع رشته ها کمی بالاتر خواهد بود. رشته ای مانند طراحی لباس که نیازمند حضور دائم شما در کارگاه را دارد هزینه بیشتری نسبت به دیگر رشته ها دارد.

در کل میانگین هزینه مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل در رشته هنر، با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی، از 5 تا 10 هزار یورو سالیانه متغییر است.

دانشگاه آرکین قبرس شمالی

یکی از دانشگاه هایی که به طور تخصصی در حوزه های هنری، طراحی و ارتباطات فعال است، دانشگاه هنر آرکین قبرس شمالی  (Arkin University Of Creative Arts and Design) است. این دانشگاه در سال 2017 تاسیس شده است و با نام مخفف (ARUCAD) نیز شناخته می شود.

هدف از تاسیس این دانشگاه تبدیل شدن به یکی از معتبر ترین دانشگاه های آموزش هنری در قبرس شمالی است. دانشگاه آرکین با فراهم کردن تمام امکانات تحصیلی مناسب مانند کارگاه های اختصاصی، استودیو ها، آزمایشگاه ها و کارگاه های دوخت و طراحی لباس با فناوری های پیشفته شرایط رشد را برای دانشجویان مهیا کرده است.

مدل آموزشی “یادگیری در حین تولید، تولید در حین یادگیری” که هدف آن متصل کردن تفکر انتقادی و تولید همراه با تفکر بیشتر برای هنرمندان و طراحان است، هدف اصلی دانشگاه آرکین (ARUCAD) است.

دانشگاه آرکین قبرس شمالی

تحصیل هنر های گرافیکی قبرس

گرافیک یکی از رشته های تحصیلی پر طرافدار هنر در قبرس شمالی است. به دلیل پیشرفت و ارتباط با علم کامپیوتر، علم گرافیک و چند رسانه ای با سرعت زیادی در حال پیشرفت و گسترش است. پیشروی و گسترش در علم مولتی مدیا و آموزش به دانشجویان در علم طراحی با کار عملی در زمینه هنری، هدف اصلی تحصیل در رشته هنری گرافیک است.

با توجه به گستردگی رشته گرافیک و شاخه های متعدد این رشته دانشکده ارتباطات و رسانه قبرس این رشته تحصیلی را به سه دسته تقسیم کرده است : طراحی وب، گرافیک و انیمیشن و طراحی گرافیک. همچنین با افزایش مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل باعث دیده شدن رشته گرافیک در قبرس شده است.

هنر گرافیک در قبرس

طراحی لباس در قبرس شمالی

آمار ها نشان دهنده این است که علاقمندان به این رشته ی هنری روز به روز در حال افزایش است.طراحی لباس هنری است که به خلق لباس می پردازد.

تصمیم به تحصیل در رشته طراحی لباس در قبرس شمالی می تواند یک اتفاق بزرگ در زندگی علاقمندان به این رشته باشد. زندگی و تحصیل در یک جزیره خوش آب و هوا و زیبا که یک مقصد گردشگری جذاب است، می تواند نقش مهمی در آینده شغلی یک طراح لباس باشد.

دانشگاه های قبرس شمالی از امکانات خوبی برای این رشته هنری برخودارند. همچنین با توجه به پیشرفت دنیای مد طراحی لباس در میان مشاغل مورد نیاز قبرس شمالی قرار دارد و این یعنی بعد از پایان تحصیل در رشته طراحی لباس می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. همچنین علاوه بر طراحی لباس آرایشگری در قبرس شمالی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است

رشته طراحی لباس در قبرس شمالی

تحصیل در رشته موسیقی در قبرس شمالی

برای تحصیل در این رشته هنری، متقاضیان ابتدا باید درخواست خود را به همراه رزومه خوددر زمینه موسیقی بنویسند و به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. رشته موسیقی در قبرس شمالی در مقطع لیسانس یا همان کارشناسی 4 ساله است که در این دوره دانشجویان با ابعاد مختلف علمی و هنری موسیقی آشنا می شوند.

برای تحصیل در طراحی، صدا و هنر در قبرس ممکن است از طریق برنامه هایی که سالانه تنظیم می شوند، به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی و جوایز در نظر بگیرند.

رشته موسیقی در قبرس شمالی

سوالات متداول

  • راه های مهاجرت به قبرس شمالی کدام اند؟

برای مهاجرت به قبرس شمالی می توانید از روش هایی مانند مهاجرت کاری، خرید ملک و مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

 

  • هزینه های زندگی در حین تحصیل در قبرس چقدر است؟

هزینه زندگی در قبرس شمالی کاملا بتسگی به سبک زندگی شما دارد، اما میانگین هزینه زندگی در قبرس شمالی ماهیانه بین 350 تا 600 دلار است.

 

  • حداقل حقوق در قبرس شمالی چقدر است؟

حداقل حقوق در قبرس شمالی در ماه 3500 لیر است.

 

  • شرایط مهاجرت هنرمندان به قبرس شمالی چگونه است؟

هنرمندانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند به دولت این کشور باید اثبات کنند که مهاجرت آنها بی دلیل نیست و برای کشور مفید است.

 

  • مزایای تحصیل در قبرس شمالی چیست؟

هزینه تحصیل مناسب، تدریس به زبان انگلیسی، کار در حین تحصیل و بورسیه های تحصیلی و سیستم آموزشی پیشرفته از مزایای تحصیل در قبرس شمالی هستند.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مرتبط با تحصیل در رشته هنر در قبرس شمالی را برای علاقمندان به هنر بیان کنیم تا بتوانند با آگاهی لازم در این زمینه اقدام کنند. متقاضیان می توانند قبل از هر اقدامی با دریافت اقامت موقت قبرس به این کشور سفر کنند و با بازدید از نزدیک با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوند.

سرمایه گذاری امن

Infinity

Infinity

پروژه Infinity ـ اقتصادی با منظره دریا شروع قیمت از 137,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

aloha

Aloha

ریزورت ساحلی Aloha- آپارتمان و ویلاهای لوکس شروع قیمت از 175,945 پوند دریافت مشاوره رایگان

42

mediterra

پروژه mediterra : زندگی مدیترانه‌ای پایدار در آلسانجاک گیرنه شروع قیمت از 330,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

Site 23

orchard

پروژه Orchard : پروژه ای لوکس در قبرس شمالی شروع قیمت از 104,000 پوند دریافت مشاوره رایگان  

Habitat

Habitat

پروژه Habitat: آرامشبخش مانند اسن تپه قبرس شمالی شروع قیمت از 105,950 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه تاریخ تحویل پروژه: اواسط سال ۲۰۲۷…

Grand Sapphire Blu 1

Grand Sapphire Blu

پروژه Grand Sapphire Blu: سرمایه گذاری ای پر سود و امن شروع قیمت از 87,900 پوند دریافت مشاوره رایگان اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه معرفی پروژه: پروژه Grand Sapphire…

واحد ها 1

grand-sapphire

پروژه Grand Sapphire – یک زندگی ۷ ستاره شروع قیمت از 59,500 پوند دریافت مشاوره رایگان صفحه اصلی 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای…

5 1

Elysium2

پروژه آپارتمانی الیسیوم 2 – محدوده لانگ بیچ اسکله شروع قیمت از 95,000 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای پروژه…

4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها