Search

کار مامایی در قبرس شمالی

 

یکی از مشاغلی که بیشترین متقاضی را در سراسر جهان دارد، مشاغل مربوط به کادر درمان است که در برخی از کشورها کمبود کادر درمان و نیاز به این افراد بسیار قابل توجه است. قبرس شمالی یک از این کشور ها است که به دلیل رشد جمعیت نیاز به کادر درمان در کشور دارد.

همچنین به دلیل اقتصادی نا مطلوبی که بر کشور حاکم شده است، عده زیادی از مردم به خصوص ماما ها به  فکر مهاجرت افتاده اند. از این رو به دنبال شرایط کار مامایی در رقبرس شمالی می باشند تا با آن آشنا شده و بتوانند ویزا و مجوز کار خود را دریافت نمایند. در ادامه این مطلب از قبرس ایران قصد داریم به شرایط کار مامایی و کادر درمان در قبرس شمالی و نحوه مهاجرت به این کشور بپردازیم.

 

کار مامایی در قبرس شمالی

 

ماما در قبرس شمالی

شغل مامایی، یکی از پر متقاضی ترین مشاغل در قبرس محسوب می شود به همین خاطر استخدام در این شغل کار دشواری بوده و نیاز به کسب مهارت های زیادی دارد. قبرس شمالی به دلیل اینکه زیر نظر اتحادیه اروپا است  کشوری است که قوانین محکم و سختی در مورد اخذ مجوز کار در کادر درمان خود دارد که سخت گیری آن در زمینه های پزشکی و تمامی مشاغلی که به بهداشت و سلامت مربوط باشند، بیش تر می شود.

سیستم درمانی در قبرس شمالی مانند ایران یک سیستم درمانی متشکل از بخش های دولتی و عمومی حاکم است. سیستم درمانی در این کشور در قالب مراکز بهداشت، درمانگاه ها، بیمارستان و کلینیک های پزشکی شهری و روستایی به مردم خدمات می دهند.

سیستم درمان دولتی در قبرس شمالی در مناطق شهری تشکیل شده از 38 مرکز بهداشتی، مراکز زیر مجموعه بهداشتی و درمانگاه ها در سطوح مختلف است که از این 38 مورد 30 مورد آن در مناطق روستایی و به طور پراکنده در کل جزیره است و باقی این مراکز در شهر نیکوزیا یعنی پایتخت هستند.

بخش خصوصی در این قبرس شمالی: یک سیستم درمانی خصوصی با ۱۳۴ مرکز در قبرس شمالی وجود دارد که شامل بیمارستان‌ها، پلی‌کلینیک‌ها، کلینیک‌ها، مراکز تشخیصی و مراکز مستقل است. بخش خصوصی این سیستم در حال حاضر برای پزشکان فرصت های شغلی فراوان را فراهم می کند و بالغ بر ۱۷۰۴ پزشك در آن کار مي كنند.

 

حقوق و درآمد مامایی در قبرس

همانطور که گفتیم سیستم درمانی در قبرس شمالی از دو بخش دولتی و خصوصی تشکیل شده است و درآمد ماما هم بستگی به این دارد که در کدام بخش فعالیت کند. مسلما اگر در بخش خصوصی فعالیت کند حقوق و درآمد ماما بیشتر خواهد بود.

همچنین بعد از مدتی فعالیت در بیمارستان های قبرس امکان کار در مطب شخصی زنان و مامایی وجود دارد.

بر اساس آمار موجود میانگین درآمد پرستاران متخصص مامایی در سال حدود 97 هزار دلار می باشد، که قطعاً حقوق ماما در کشورهای مختلف بر اساس میزان سابقه کاری، شخص درآمد بیشتر یا کمتری از این میانگین دریافت می کند. در کشور قبرس میانگین درآمد این گروه شغلی بین 1500 تا 2500 دلار آمریکا در ماه است.

 

شرایط مهاجرت مامایی در قبرس شمالی

شما با طی کردن یک سری از مراحل می توانید به راحتی به عنوان ماما در قبرس فعالیت کنید و کار خود را در این کشور زیبا شروع کنید. سازمان سنجش قبرس شمالی با در نظر گرفتن یک سری مقدمات برای تمامی پزشکان، دندان پزشکان، پرستاران و تمامی رشته های پزشکی اخذ اقامت را برای ادامه کار پزشکان در قبرس راحت کرده است.

قبرس شمالی را می توان برای ایرانیان بهترین کشور برای مهتجرت ماما معرفی کرد. در مرحله اول متقاضی با مراجعه به سازمان سنجش عالی قبرس شمالی فرم متقاضی را برای ادامه پرونده تکمیل می کند. بعد از تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک پزشکی خواسته شده در طی یک پروسه زمانی یک ماهه شخص متقاضی می تواند کار خود را در بیمارستان ها و  یا کلینیک ها شروع کند. همچنین علاوه بر ماما مهاجرت پرستاران در قبرس شمالی نیز بسیار پر متقاضی است.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد کار در قبرس شمالی مقاله: مهاجرت به قبرس از طریق کار را مطالعه کنید.

 

تحصیل زنان و مامایی در قبرس

مهاجرت به قبرس شمالی روش های مختلفی دارد یکی از پر متقاضی ترین روش های مهاجرتی به این کشور روش تحصیلی است. این کشور استاندارد عالی آموزش عالی را با هزینه های شهریه مقرون به صرفه و امکانات دانشجویی برجسته ارائه می دهد. اگرچه این کشور یکی از اعضای سیستم بولونیا است، بسیاری از کالج ها براساس سیستم آموزشی آمریکا هستند. این کشور دارای یک محیط چند فرهنگی متنوع است و برنامه های درجه 2 را ارائه می دهد. تقریبا 40 هزار دانشجو از ملیت های مختلف در این کشور تحصیل می کنند.

در قبرس، به دانشجویان اجازه داده می شود که دوره 4 ساله دریافت مدرک تخصص رشته جراحی زنان و زایمان را به زبان انگلیسی پشت سر بگذارند. یکی از مزیت های تحصیل در این کشور در دوره کرونا آن بوده است که دانشجویان به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در این کشور نیز می توانستند تحصیلات خود را ادامه دهند.

 

کار مامایی در قبرس شمالی

 

مزایا و معایب مامایی در قبرس شمالی

از معایب مامایی در قبرس شمالی می توان به محدود بودن رشته تحصیلی مامایی در دانشگاه های این کشور اشاره کرد. اما کم بود ماما در این کشور نیز خود یک مزیت برای ماما ها می باشد که قصد کار در قبرس را دارند. چرا که پر تقاضا بودن این شغل باعث می شود هم درآمد خوب و هم شرایط شغلی خوبی در این کشور داشته باشند.

 

مطلب پیشنهادی: خرید ملک در قبرس

 

سخن پایانی

در این مقاله از شرکت مهاجرتی قبرس ایران به شرایط و درآمد شغل مامایی در قبرس پرداختیم. شما می توانید همین حالا به صورت رایگان درباره قوانین امور مهاجرتی به قبرس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

  1. میانگین درآمد پزشکان در قبرس شمالی چقدر است؟

پزشکان در قبرس شمالی از درآمد بالایی برخوردارند. اما اگر شما هیچ تجربه پزشکی ای نداشته باشید. احتمالا میزان درآمد شما بین 680 تا 9000 یورو متغیی خواهد بود.

  1. کار در بخش دولتی بهتر است یا خصوصی؟

طبق آمار و به دلیل کم بودن مراکز دولتی و کیفیت بالای مراکز دولتی حقوق و مزایا در بخش دولتی بهتر است.

  1. بهترین روش مهاجرت به قبرس شمالی کدام است؟

با توجه به آمار ها راحت ترین و در عین حال پر سود ترین روش مهاجرت به این کشور سرمایه گذاری در قبرس است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان