Search

صفر تا صد قوانین گمرکی قبرس شمالی که باید بدانید!

قوانین گمرکی قبرس شمالی

 

یکی از کشور های محبوب برای مهاجران، مخصوصا ایرانیانقبرس شمالی می باشد. یکی از دلایلی که در سال هاای اخیر شاهد افزایش مهاجرت ایرانیان به این کشور هستیم، هزینه های مقرون به صرف و زندگی با کیفیت در قبرس شمالی است.

یکی از موضوعاتی که بعد از انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت اکثرا با آن درگیر هستند، جابه جایی وسایل خود با هواپیما و مقدار بار مجاز می باشد و اگر باری مازاد بر بار مجاز دارند پیدا کردند یک بابری مطمئن می باشد. در این مقاله از قبرس ایران همراه ما باشید تا با قوانین گمرکی قبرس شمالی آشنا شویم.

 

قوانین گمرکی قبرس شمالی

 

قوانین گمرکی چیست

هر دولتی بر اساس قوانین و مقررات داخل کشور، یک سری قوانینی را برای صادراتت و واردات کالا یا همان ورود و خروج کالا ها به داخل کشور وضع می کنند. گمرک یا CUSTOMS یک سازمان دولتی است که مجری کلیه قانون های گمرکی و وصول حقوق و عوارض و همچنین مجری و مسئول تمام قوانین و مقرراتی است که برای واردات و صادرات کالا و همچنین انبارکردن و هرگونه جابه حای آن باید صورت گیرد.

 

به طور کلی گمرک هر کشوردر زمینه واردات کالا و صادرات کالا نظارت می کند تا الزامات قانونی توسط وارد کننده و صادر کننده انجام شود.

 

مقررات واردات و صادرات در قبرس شمالی

یکی از مهم ترینموضوعاتی که برای راه اندازی کسب و کار در قبرس باید از آن اطلاع داشته باشید، قوانین واردات و صادرات در قبرس شمالی می باشد. اصلی ترین کانال واردات و صادرات قبرس شمالی از طریق ترکیه می باشد، که به عنوان اصلی ترین شریک تجاری این کشور نیز محسوب می شود.

طبق آمار رسمی تا سال 2014، حدود 65 درصد از واردات و 59 درصد از صادرات قبرس شمالی از ترکیه بوده است.

مسیرهای ارتباطی هر سه قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا، آن را به یک مکان تجاری استراتژیک تبدیل کرده است. بنابراین، فعالیت در زمینه واردات و صادرات به این کشور فرصت‌های تجاری بسیار مناسبی را فراهم می‌کند.

نکته مهم این است که افراد می‌توانند به روش‌های زمینی و هوایی صادرات به این کشور را انجام دهند. در مراحل صادرات به قبرس، ابتدا بازار مقصد توسط تاجران بررسی می‌شود. سپس قوانین صادرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت، بار مورد نظر ارسال می‌شود.

 

چگونگی عبور از مرز های گمرکی در قبرس شمالی

جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) دارای مجموعه ای از مقررات گمرکی است که مسافران و ساکنان باید از آن آگاه باشند تا از تجربه ای آرام در هنگام ورود یا خروج از کشور اطمینان حاصل کنند.

قوانین عبور کالا از گمرک قبرس شمالی مطابق با قوانین اروپا می باشد. هر شخصی که در مکان، زمان و روش خاصی به قبرس شمالی می‌آید، هر چیزی که در چمدان خود با خود حمل می‌کند. به طور مثال:

  • هر چیزی که در خارج از قبرس شمالی خریداری شده باشد
  • هر کالایی که دارای مالیات بر ارزش تجاری پرداخت نشده یا مسترد شده باشد
  • هر کالایی که قبل از پرداخت مالیات قابل حمل نیست باید طبق مقررات گمرکی اعلام شود. هر شخصی که وارد قبرس شمالی می شود یا از آن خارج می شود باید به هر سؤال منشی رسمی در مورد چمدان خود یا هر چیزی که با خود حمل می کند پاسخ دهد.

 

عبور از مرز های گمرکی در قبرس شمالی

چگونگی عبور از مرز های گمرکی در قبرس شمالی

 

گمرک قبرس شمالی نیز مانند هر کشور دیگری بر روی کالاهایی حساس است و ممکن است دارای مجازات باشد. طبق قوانین گمرکی قبرس شمالی هر کالایی که مشمول مالیات یا هر نوع حقوق دولتی دیگری باشد و در گمرک کتمان شود پس از کشف مشمول مجازات گمرکی خواهد شد.

در هنگام ورود یا خروج از قبرس شمالی مقدار پولی که مسافر می تواند آزادانه حمل کند:

مسافرانی که در حال ورود یا زندگی به قبرس شمالی هستند می توانند حداکثر 10000 دلار آمریکا یا معادل آن به ارز دیگر حمل کنند.

در هنگام ورود به قبرس شمالی مسافران می توانند:

  • 2 باکش سیگار یا 400 نخ سیگار و یا 500 گرم تنباکو
  • نوشیدنی های الکی تا 150 سی سی
  • شراب تا 150 سی سی
  • لوسیون و عطر به مقدار 100 ی سی
  • کالاهای غیر تجاری 75 دلار به ارزش رایگان بیش از 75 دلار مشمول مالیات

 

معافیت گمرکی در قبرس شمالی

قبرس شمالی نیز مانند دیگر کشور های اروپایی کالایی را معاف از مالیات قرار داده است. به عنوان مثال اگر از انگلستان سفر کنید، خرید عطر، وسایل آرایشی و بهداشتی، شراب، شامپاین، مشروبات الکلی، لوازم جانبی مد و زیبایی، هدایا و سوغات همه با قیمت های معاف از مالیات است. هیچ نوع محدودیت بر روی این موارد آزاد از مالیات وجود ندارد.

 

معافیت گمرکی در قبرس شمالی

 

تاثیرات قوانین گمرکی بر تجارت در منطقه قبرس شمالی

همانطور که می دانید قبرس شمالی در یک منطقه استراتژیک قرار دارد و بسیار منطقه پر اهمیتی از نظر جغرافیایی می باشد به طوری که این کشور در تلاقی سه قاره اروپا آسیا و آفریقا قرار دارد و از نظر تجارت و حمل و نقل بسیار پر اهمیت می باشد. یکی از تاثیرات قرار دادن قوانین ساده گمرکی در این کشور باهث افزایش سرمایه گذاری در قبرس شده است.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی قوانین گمرکی قبرس شمالی و تاثیر آن در اقتصاد این کشور صحبت کردیم. این قوانین مرتبط با زمانی است که این مقاله نوشته شده است. اگر به دنبال اطلاع دقیق و بروز از این قوانین هستید می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و یا از سایت رسمی گمرک قبرس شمالی (TRNC) از قوانین دقیق مطلع شوید.

قبرس شمالی یک کشور زیبا و بکر و در عین حال در حال توسعه می باشد که یک گزینه مناسب از هر نظر هم برای زندگی و هم برای سرمایه گذاری می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان