Search

کدام قبرس ویزا نمی خواهد

قبرس شمالی

 

جزیره قبرس، سومین جزیره بزرگ اروپا است. این جزیره تحت سلطه دو کشور به سر می برد، که آن را به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم کرده است. بخش شمالی جزیره تحت نظر و حمایت کشور ترکیه است و بخش جنوبی هم تحت سلطه کشور یونان می باشد. از این رو این دو کشور قوانین مختلفی برای خود دارند و فرهنگ و آداب و رسوم متفاوتی نیز در این دو کشور حکم فرما است. در کل این جزیره یکی از خوش آب و هوا ترین جزیره های دنیاست و به سواحل زیبای مدیترانه ای خود معروف است.

 

کدام قبرس ویزا نمی خواهد

کدام قبرس ویزا نمی خواهد

 

آیا قبرس شمالی ویزا می خواهد؟

 

وقتی درباره مهاجرت یا سفر به کشور خارجی صحبت می‌کنیم، موضوع مهمی که ذهن همه را درگیر خود می کند بحث دریافت ویزا برای ورود به کشور مقصد است. شما تصمیم دارید به کشور قبرس شمالی سفر کنید یا جهت کار، درمان یا تحصیل وارد این کشور شوید. این سؤال برای شما پیش می‌آید که آیا کشور قبرس شمالی نیاز به ویزا دارد؟ در این مقاله، تمام جوانب این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد. اگر تصمیم دارید سفر به قبرس شمالی داشته باشید یا در این کشور زندگی کنید، حتماً این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

 

آیا قبرس شمالی ویزا می خواهد

آیا قبرس شمالی ویزا می خواهد

 

آیا ایرانیان برای ورود به قبرس شمالی نیاز به ویزا خواهند داشت؟

به عنوان پاسخ به سؤال مربوط به ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان، باید اشاره کنیم که در مقایسه با سایر کشورها، شرایط ورود به قبرس شمالی برای ایرانیان نسبتاً آسان‌تر است. در حقیقت، برخلاف ورود به کشورهای اروپایی که نیازمند درخواست ویزا هستند، قبرس شمالی به عنوان یک کشور آسیایی تلقی می‌شود و این باعث می‌شود تا ایرانیان بدون نیاز به درخواست و اخذ ویزا، به آنجا سفر کنند. البته لازم به ذکر است که دلایل دقیق تعریف قبرس شمالی به عنوان چگونگي يك كشور آسيائي همچنان مورد بحث است.

بنابرین تردد بین کشور قبرس شمالی و ایران بسیار آسان است و به همین دلیل ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا وارد قبرس شمالی شوند. با ورود به این کشور، ویزای لازم صادر خواهد شد. همچنین، در صورت تمایل ایرانیان به سفر به قبرس شمالی به مدت حداکثر یک ماه، نیازی به درخواست ویزا نخواهند داشت.

 

آیا قبرس جزو اروپا است؟

از لحاظ جغرافیایی جزیره قبرس جزو قاره اروپا است اما با توجه به تقسیم این جزیره به دو قسمت باید گفت که:

قبرس جنوبی جزو اتحادیه اروپا است اما شنگن نیست و فقط عضویت عادی در این اتحادیه دارد و از قوانین این قاره تابعیت می کند.

اما جریان برای مهاجرت به قبرس شمالی متفاوت است این کشور هم جزو اتحادیه اروپا است یعنی داخل خیابان ها می توانید تابلو های مربوط به اتحادیه اروپا را مشاهده کنید اما هنوز به دلیل قوانین جمعیتی اروپا نتوانسته بطور کامل به عضویت این اتحادیه برسد و فعلا به عنوان یک کشور آسیایی شناخته می شود. یکی از دلایلی که قبرس شمالی خیلی مهاجر پذیر است هم به دلیل این است که بتواند به حد نساب جمعیتی برسد و وارد اتجادیه اروپا شود.

 

واحد پول قبرس شمالی چیست؟

واحد پول قبرس شمالی چیست

واحد پول قبرس شمالی چیست

واحد پول رسمی در قبرس شمالی لیر ترکیه است، اگرچه ارزهای یورو، دلار آمریکا و پوند برای پذیرش گسترده نیز قابل قبول هستند. دستگاه‌های خودپرداز در تمام مناطق به راحتی قابل دسترس هستند و بسیاری از آن‌ها کارت‌های خارجی را پذیرفته می‌کنند. تقریباً همه این دستگاه‌ها گزینه‌های زبان انگلیسی را فراهم می‌کنند. بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز همچنین به توزیع دلار، یورو و پوند نقدینگی مشغول هستند.

جالب است بدانید که هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی به صورت لیر ترکیه محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر، در قبرس شمالی مغازه‌ها و رستوران‌ها ارزهای دیگر و همچنین یورو، پوند و دلار را قبول می‌کنند و نیازی به تغییر پول ندارید. ارزش لیر ترکیه، واحد پول رسمی قبرس شمالی، باعث می‌شود که این منطقه به گزینه‌ای بسیار مناسب برای زندگی و تعطیلات تبدیل شود. همچنین، دولت قبرس شمالی برای خرید و فروش ملک و خودرو پوند انگلستان را در نظر گرفته است تا از سقوط ارزش لیر جلوگیری کند. این سیاست باعث آرامش بیشتر مردم قبرس شمالی نسبت به مردم ترکیه و سرمایه‌گذاران شده است.

 

فاصله قبرس شمالی تا ترکیه

 

 

در پاسخ این سوال که ترکیه تا قبرس چند ساعت راه است باید گفت که برای سفر از ترکیه به قبرس شمالی به صورت دریایی می توانید از بندر مرسین ترکیه اقدام کنید که فاصله آن تا بندر گیرنه قبرس 240 کیلیومتر می باشد . بین ترکیه و قبرس دریای مدیترانه می باشد و قطعا شما می بایست با کشتی این سفر را انجام دهید . فاصله مرسین تا قبرس 240 کیلومتر می باشد.

برای سفر با اتوبوس ، ابتدا در ایران بلیط اتوبوس به ترکیه را تهیه می کنید و بعد از ورود به خاک ترکیه و رساندن خود به بنادر مرسین و آنتالیا با کشتی و از راه دریایی به سمت بندر فاماگوستا و یا گیرنه سفر می کنید.

 

قبرس شمالی

قبرس شمالی

قدرت پاسپورت قبرس شمالی چقدر است؟

سوالی که ذهن اکثر متقاضیان مهاجرت به قبرس شمالی را مشغول کرده است این است که با پاسپورت قبرس کجا میشه رفت؟

کشور قبرس شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، در وضعیت بسیار مطلوب قرار دارد. این کشور از یک سو با کشورهای آسیایی و از سوی دیگر با کشورهای اروپایی در تعامل است. بسیاری از هموطنانمان که به قبرس شمالی سفر می‌کنند، علاقه‌مند هستند تا از طریق این کشور به سفر به کشورهای اروپایی نیز بپردازند. شاید شما که دارای پاسپورت قبرس شمالی هستید، پرسش زیر را مطرح می‌کنید: “آيا پاسپورت قبرس شمالي براي ورود به كشورهاي ديگر نيز معتبر است يا خير؟” خوشبختانه، طبق آمار جديده، پاسپورت قبرس شمالي در رده چهارده جهان قرار دارد و با داشتن این پاسپورت، مي‌توانید به ۱۷۶ كشور جهان سفر كنید.

آیا قبرس جنوبی ویزا می خواهد؟

ایرانیان برای سفر به قبرس جنوبی یا اقامت در این کشور با اهداف مختلفی مانند گردشگری، تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری نیازمند دریافت ویزای این کشور هستند.

با توجه به اینکه قبرس جنوبی عضو رسمی اتحادیه اروپا است، ایرانیان برای ورود به قبرس جنوبی نیاز به ویزا خواهند داشت. همچنین به دلیل تحریم ها قوانین سختی نیز برای هموطنان ایرانی در این کشور برقرار است.

 

سخن پایانی

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی ؟ همانطور که متوجه شدید ایرانیان برای سفر به قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزا ندارند اما این مسئله برای قبرس جنوبی متفاوت است و باید برای ورود به این کشور اقدام به اخذ ویزای قبرس جنوبی کنید.

شرکت مهاجرتی قبرس ایران با داشتن سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به قبرس شمالی در کنار شما هموطنان عزیز است تا بتوانید به مقصد رویایی خود برسید.

4.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان