Search

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی

اگر قصد مهاجرت به جزیره ی زیبا و خوش آب و هوای قبرس را دارید، باید بدانید که این جزیره تبدیل به قسمت شده است . در ادامه این مقاله قبرس شمالی و قبرس جنوبی را با هم مقایسه کرده ایم.

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی

قبرس در واقع یک جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. این جزیره به دو بخش تقسیم شده است، یک بخش شمالی و یک بخش جنوبی. هر دو بخش این جزیره دارای دولت و سیستم سیاسی خود هستند. بخش جنوبی به عنوان قبرس جنوبی یا یونانی شناخته می‌شود، در حالی که بخش شمالی به عنوان قبرس شمالی یا ترک نشین معروف است. این دو کشور با وجود تشابه‌های زمین‌شناسی و آب و هوا، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال، قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا است و به عنوان چارچوب قانونگذاران اروپای شرق محسوب می‌شود.

آشنایی با قبرس شمالی

قبرس یک جزیره در دریای مدیترانه است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بخش شمالی این جزیره به عنوان قبرس ترک‌نشین شناخته می‌شود و تحت حمایت کشور ترکیه قرار دارد. پایتخت قبرس شمالی شهر لفکوشا است که همچنین بزرگ‌ترین شهر این کشور است. واحد پول اصلی قبرس شمالی لیر ترکیه است، با این حال بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات مانند خرید ملک یا خودرو با پوند انجام می‌شود. علاوه بر این، زبان رسمی مردم قبرس ترک‌نشین ترکی قبرسی است، اگرچه بسیاری از آن‌ها نیز به زبان انگلیسی آشنایی دارند. در واقع، ترکی قبرس شمالی یکی از لحجۀ های ترکی استانبول می باشد.

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی

آشنایی با قبرس جنوبی

قبرس جنوبی، یا همان قبرس یونانی نشین، یک کشور در جزیره قبرس است که تحت حمایت کشور یونان قرار دارد. واحد پول این کشور یورو است و زبان رسمی مردم آن یونانی است. این کشور عضو اتحادیه اروپا است و به عنوان یک کشور اروپایی شناخته می‌شود. برخلاف بخش شمالی، قبرس جنوبی به لحاظ توسعه و پیشرفت، بهتر عمل کرده است. در نتیجه، هرگاه از قبرس صحبت شود، منظور قبرس جنوبی است که به صورت رسمی شناخته شده است.

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی

گاهی قبرس شمالی و جنوبی با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. اما مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی نشان می‌دهد که این دو کشور در جوانب زیادی با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام از این کشورها دولت‌های جداگانه خود را دارند. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی یا قبرس جنوبی را دارید، مناسب است ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس به‌خوبی تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنید. در اینجا، مقالات بعدی به بررسی تفاوت‌های قبرس شمالی و جنوبی پرداخته شده است.

برای تحصیل قبرس شمالی بهتره یا جنوبی ؟

در هر کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی دانشگاه های معتبری وجود دارند و از وضعیت تدریس خوبی برخورداند. اما مقایسه ها و آمار ها نشان داده اند که وضعیت تحصیل در قبرس شمالی با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و بین المللی بیشتر و هزینه پایین تحصیل با توجه به کیفیت تحصیل بهتر است و اکثر دانشجویان بین المللی قبرس شمالی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)، دانشگاه خاور نزدیک  (NEU) و دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)نیز غافل شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله دانشگاه های قبرس شمالی مراجعه کنید.

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی

برای خرید ملک قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

به طور کلی، هزینه مسکن کشور جمهوری قبرس بر اساس یورو محاسبه می‌شود و قیمت مسکن در قبرس جنوبی بسیار بالاتر از قبرس شمالی است. به عنوان مثال، خرید یک خانه دوخوابه در قبرس جنوبی حدوداً 300,000 یورو است، در حالی که شما می‌توانید همچین خانه‌ای را در قبرس شمالی با حدود 100,000 پوند تهیه کنید. همچنین، لازم است توجه داشت که قبرس شمالی به عنوان یک کشور در حال توسعه، دارای پروژه‌های ساخت و ساز و آپارتمان‌های پیش‌فروش فراوان است. پس اگر قصد سرمایه گذاری در زمینه املاک را دارید، ما قبرس شمالی را پیشنهاد می کنیم. شما با سرمایه گذاری در قبرس شمالی می توانید برای خود و خانوادتان اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید و از زندگی در یک جزیره خوش آب و هوا و دور از شلوغی لذت ببرید.

5

امنیت قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟

قبرس شمالی به داشتن امنیت فوق اعاده در دنیا معروف است و این مورد یکی از ویژگی های این کشور در مقابل قبرس جنوبی است. در حقیقت امنیت در این کشور بسیار بالاتر از امنیت قبرس جنوبی بوده که این موضوع یکی از امتیازات قبرس شمالی به شمار می‌رود.

فرهنگ مردم قبرس شمالی و قبرس جنوبی

در این بخش از مقاله از قبرس ایران به مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر فرهنگی می پردازیم.

در واقع قبرس جنوبی، با توجه به اینکه تحت سلطه یونان است، اکثریت مردم در این کشور پیرو دین مسیحیت هستند و فرهنگی نزدیک به فرهنگ مردم یونان دارند. اما در مقابل مردم قبرس شمالی اکثریت مسلمان و ترک سنتی هستند و فرهنگی نزدیک به کشور ترکیه و کشور خودمان ایران دارد.

حداقل حقوق ماهیانه در قبرس شمالی و جنوبی

حقوق مردم قبرس شمالی به لیر پرداخت می‌شود. مبلغ جدید برای پایه حقوق یک کارگر که کمترین حقوق کشور قبرس شمالی به حساب می‌آید، معادل 18,103 لیر (بدون کسریات) تعیین شده است (در 2023). البته متاسفانه برخی از کارفرماها گاهی کمتر از این مبلغ نیز به کارگران خود پرداخت می‌کنند. در طرف مقابل در قبرس جنوبی افراد حقوق خود را به یورو دریافت کرده و حداقل حقوق افراد کشور قبرس جنوبی تقریبا 1060 یورو است.

تفاوت پاسپورت قبرس شمالی و جنوبی

با توجه به اینکه قبرس جنوبی عضو رسمی اتحادیه اروپا است یک پاسپورت اروپایی به حساب می آید اما توجه داشته باشید که پاسپورت این کشور تنها عضویت اروپا دارد و شنگن نیست و برای سفر به بعضی از کشور های اروپایی نیاز به ویزا خواهید داشت. قبرس شمالی هم عضویت اتحادیه اروپا را دارد و پاسپورت این کشور هم یک پاسپورت اروپایی است اما پاسپورت این کشور نیز به علت وجود اختلافات شنگن نیست و اعتبار چندانی ندارد.

شباهت های قبرس شمالی و قبرس جنوبی

با مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی به شباهت هایی نیز برخورد خواهیم کرد. البته تنها شباهت قبرس شمالی و قبرس جنوبی به دلیل اینکه در یک منطقه جغرافیایی قرار دارند، اصولا به آب‌وهوا و مناطق بکر طبیعی برمی‌گردد. هردوی این کشورها دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای گرم و مرطوب هستند. جالب است بدانید که حدود 320 روز از سال در این دو کشور شاهد آفتاب خواهید بود. همین موضوع باعث شده تا هردوی این کشورها موقعیت بسیار مناسبی برای تفریحات تابستانی داشته باشند. همچنین هردوی این کشورها دارای هتل‌های ساحلی و توریستی بسیار خوبی بوده که هرکدام برنامه‌های متنوعی نیز برگزار می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله از شرکت مهاجرتی قبرس ایران سعی کردیم قبرس شمالی و قبرس جنوبی را از جنبه های مختلف مقایسه کنیم تا شما بتوانید با توجه علایق و سلایق خود بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان