Search

لیست مشاغل مورد نیاز قبرس شمالی

 

قبرس شمالی یک کشور در حال توسعه و مدرن به حساب می آید، خصوصا در سال های اخیر این کشور رشد چشمگیری در همه زمینه ها و مخصوصا زمینه اقتصادی داشته است. این کشور هم به دلیل توسعه و هم به دلیل رشد جمعیت خود نیازمند افراد متخصص و تحصیل کرده در زمینه های شغلی مختلف می باشد. در این مقاله قصد داریم تا مشاغل مورد نیاز قبرس شمالی را بررسی کنیم تا اگر قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید آگاهی لازم را داشته باشید، تا انتها همراه ما باشید.

 

لیست مشاغل مورد نیاز قبرس شمالی

 

اقتصاد قبرس شمالی

برای اینکه متوجه شوید که هر کشوری بیشتر به چه شغل هایی نیاز دارد و چه شغل هایی درآمد بیشتری دارند، ابتدا باید اقتصاد آن را بررسی کنید. اقتصاد هر کشوری نشان دهنده وضعیت شغلی و درآمدی مردم آن کشور است.

اساس اقتصاد قبرس شمالی مبتنی بر نظام بازار آزاد می باشد؛ صادرات، واردات و صنعت توریسم. باتوجه به پر رونق بودن بخش کشاورزی در این کشور. محصولاتی مانند سیب زمینی، جو، گندم ومرکبات دربخش صادرات توانسته است رونق اقتصادی برای قبرس شمالی به همراه داشته باشد. محصولات ویژه دیگری که توانسته است دربخش صادرات جایگاه ویژه ای بدست آورد، تولید محصولات صنعتی،پوشاک، صنایع دستی وتنباکو است.

قطب دیگر اقتصاد قبرس شمالی مبتنی بر واردات است. ازجمله مواد خوراکی، نفت و همینطور فرآورده های شیمیایی. توجه داشته باشید که صنعت توریسم جایگاه ویژه ای در روند اقتصادی قبرس شمالی دارد. میانگین درآمد سرانه سالانه هر خانوار در این کشور تقریبا 30 هزار دلار تعیین شده است. از این رو سرمایه گذاری در قبرس نیز یکی دیگر از ستون های اقتصادی این کشور می باشد.

 

 

شغل های پر درآمد در قبرس

همانطور که متوجه شدید شغل هایی که درآمد بالایی در قبرس شمالی دارند شامل شغل های مرتبط به صنعت توریسم، صادرات، واردات، بخش آموزش، املاک و سرمایه گذاری می باشد.

  • صنعت توریسم: قبرس جزو کشور هایی است که سالانه میزبان تعداد زیادی مهاجر و توریست است و مشاغلی که در این دسته شغلی قرار دارند جزو شغل های رایج و پردرآمد هستند. شغل هایی مانند: هتل داری، مدیریت، مترجم و دیگر شغل های مرتبط به صنعت گردشگری.
  • ساختمان سازی: همانطور که گفته شد قبرس به شدت در حال رشد است و پروژه های ساختمانی در این کشور بسیار زیاد هستند، و به همین علت شغل های مرتبط با صنعت ساختمان در قبرس شمالی بسیار رایج و پر درآمد هستند. مانند: طراح داخلی، کابینت سازی، مهندس ناظر، مهندس معمار، کارگر ساختمانی و … .
  • املاک: هرجایی که صعنت ساختمانی آن در حال رشد باشد صد درصد کسب و کار مشاوران املاک و مشاوران ساختمانی بسیار پر رونق می باشد. خصوصا که این روز ها خرید و فروش خانه در قبرس بسیار روی بورس است و همچنین سود خوبی برای خریداران دارد. اگر در این زمینه اطلاعات و تخصص کافی دارید می توانید به عنوان مشاور در یکی از دفاتر املاک قبرس مشغول به کار شوید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در این باره مقاله خرید ملک در قبرس را مطالعه کنید.
  • پزشکی: یکی دیگر از شغل های پر درآمد در قبرس شمالی پزشکی است. می توان گفت پزشکان در هر جای دنیا درآمد خوبی دارند و این امر درباره قبرس هم صدق می کند. دندپزشک، جراح، ارتوپت، پرستار و … جزو شغل های مورد نیاز و همچنین پر درآمد در این کشور محسوب می شوند.

 

شغل های پر درآمد در قبرس

 

شغل های مورد نیاز در قبرس شمالی

شغل هایی که در بالا نام برده شد هم جزو شغل های مورد نیاز و هم شغل های پر درآمد در قبرس شمالی بودند اما اگر تخصصی در شغل های بالا ندارید اصلا جای نگرانی نیست چرا که می توانید برای مهاجرت به قبرس از طریق کار از دیگر شغل ها استفاده کنید که آنها هم درآمد خوبی دارند.

 

 

1
مشاغل مرتبط با بخش آموزش
2
بیمه
3
تجارت
4
بانکداری
5
مراقبت های بهداشتی
6
مدیریت
7
حسابداری
8
خدمات حقوقی و تجاری
9
ارتباطات
10
مهندس کامپیوتر (مختصصین این حوزه درآمد بالایی دارند)

 

 

 

اخذ اقامت برای همراهان متقاضی کار در قبرس شمالی

یکی از موضوعات بسیار مهم برای افراد متاهلی که قصد مهاجرت کاری به قبرس شمالی را دارند این است آیا امکان دریافت اقامت برای خانواده هم وجود دارد یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت که اصلا جای نگرانی وجود ندارد و خوشبختانه دولت قبرس شمالی این امکان را قرار داده است که همراهان متقاضی کار در این کشور بتوانند اقامت همراه دریافت کنند و خانواده در کنار هم باشند. اما نکته قابل توجه این است که همراهان اجازه ی کار ندارند و اگر بخواهند مشغول کار شوند آن ها نیز باید اقامت خود را به کاری تبدیل کنند.

یک مورد دیگر که باید توجه داشته باشید این است که فقط می توانید برای فرزندان زیر 18 سال خود اقامت همراه بگیرید و و بالای 18 سال نمی توانند به عنوان همراه برای متقاضی کار در این کشور اقامت داشته باشد.

 

 

سوالات متداول

مهارت های مورد نیاز جهت استخدام در قبرس شمالی چیست؟

برای استخدام شدن و یا کار پیدا کردن در قبرس شمالی فقط کافی است در حوزه کاری خود مدرک تحصیلی و یا سابقه کاری داشته باشید تا بتوانید کار خود را پیدا کنید.

حداقل حقوق در قبرس شمالی چقدر است؟

حداقل حقوق ماهیانه در قبرس شمالی در سال 2022 مبلغ 4,000 لیر ترکیه می باشد.

آیا امکان استخدام در ادارات دولتی در قبرس شمالی وجود دارد؟

خیر، صرفا شهروندان بومی امکان استخدام در پست های دولتی را دارند.

آیا امکان دریافت پاسپورت قبرس شمالی وجود دارد؟

برخی افراد برای دریافت پاسپورت اقدام به مهاجرت به قبرس شمالی می کنند که باید گفت در همان ابتدا امکان دریافت پاسپورت وجود ندارد مگر در موارد خاص سرمایه گذاری با مبلغ زیاد.

 

سخن پایانی

در این مقاله از وبسایت قبرس ایران سعی کردیم تا مشاغل رایج و پر درآمد در کشور قبرس شمالی را بررسی کنیم و همچنین شرایط مهاجرت کاری به این کشور را توضیح دهیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان