Search

شرایط مهاجرت به قبرس

شرایط مهاجرت به قبرس

شرایط مهاجرت به قبرس

 

ویزای قبرس شمالی یا همان اقامت قبرس شمالی انواع مختلفی دارد که برای اخذ هر یک از آنها باید شرایط و مدارک مختص به آن را داشته باشید تا بتوانید از این کشور اقامت دریافت کنید.

همانطور که می دانید ویزا یک نوع مجوز یا اجازه مشروط و موقت است که به اتباع خارجی برای ورود به کشور و اقامت داده می شود. جزیره قبرس دارای دو قسمت شمالی و جنوبی است که هر یک به عنوان یک کشور جدا در نظر گرفته می شوند و قوانین و شرایط مهاجرت به هر یک متفاوت است.

قبرس شمالی ویزا های مختلفی دارد که هر فرد می تواند نسبت به شرایط و موقعیت خود اقدام به دریافت آن نمایئد. ویژگی مهم قبرس شمالی برای مهاجرت ایرانیان این است که این کشور قوانین سختگیرانه ای برای صدور ویزا شهروندان ایرانی وضع نکرده است و شهروندان ایرانی برای سفر توریستی نیازی به دریافت ویزا ندارند و می توانند تنها با ارئه پاسپورت خود در فرودگاه ویزای توریستی دریافت کنند.

اما در صورتی که قصد دریافت اقامت دائم قبرس شمالی را داشته باشید، باید یکی از انواع اقامت اینن کشور را انتخاب کنید و نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

north cyprus vnj 1 1

راهنمای اخذ ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان

ویزا و اقامت قبرس شمالی شینگن نیست و از قوانین آن پیروی نمی کند، بنابرین می توان گفت شرایط مهاجرت به قبرس شمالی راحت تر از همسایه جنوبی این کشور است. اخذ ویزای قبرس شمالی فرایند پیچیده ای مخصوصا برای شهروندان ایرانی ندارد. ایرانیان می تواند با ارئه پاسپورت و محل اقامت خود به مدت 30 تا 90 روز اقامت موقت قبرس را دریافت کنند.

 

مدارک لازم برای دریافت اقامت قبرس شمالی

برای دریافت اقامت قبرس شمالی روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام مدارک و شرایط خود را دارد، اما برخی مدارک کلی برای اخذ اقامت قبرس شمالی وجود دارد که برای هر یک از روش ها لازم و ضروری است:

ü    اصل و کپی پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار

ü    عکس پرسنلی

ü    اچاره نامه، سند یا آدرس ثبتی محل اقامت

ü    تاییدیه محل سکونت

ü    انجام آزمایشات لازم جهت تایید سلامت

 

مدارک و شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

همانطور که گفته شد برای اقامت در این کشور یک سری مدارک و شرایط کلی وجود دارد اما در روش های دریافت اقامت موقت تفاوت هایی وجود دارد. برای مثال برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس علاوه بر مدارک بالا، باید برگه اشتغال به تحصیل از سوی دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید را ارائه دهید. در کل شما بعد از ثبت نام در دانشگاه مورد نظر نباید کار خاصی انجام دهید.

 

در حقیقت پروسه صدور ویزای تحصیلی و شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس یک پروسه ساده است. پس از شروع ترم جدید، دانشگاه اطلاعات شما را برای پلیس مهاجرت قبرس شمالی ارسال می کند، حالا شما می توانید در پورتال اقامتی خود اطلاعات هویتی خود را تایید کنید. سپس نوبت به انجام آزمایشات سلامت می رسد، پس از ارسال جواب آزمایش به اداره مهاجرت و تایید این اداره، شما باید هزینه مربوط به اقامت تحصیلی در قبرس شمالی را پرداخت و اقامت خود را دریافت کنید. شرکت مهاجرتی قبرس ایران تمامی این مراحل را برای شما عزیزان به صورت رایگان انجام می دهد.

iStock 000014381811 Large

شرایط مهاجرت کاری به قبرس

 

با توجه به پیشرفت قبرس در سال های اخیر و نیاز این کشور به نیروی کار متخصص، درخواست مهاجرت به قبرس از طریق کار نیز افزایش داشته است. روند دریافت اقامت کاری نیز پروسه ای متفاوت دارد، در این نوع اقامت شما پس پیدا کردن کار مناسب باید با کارفرما خود هماهنگ شوید تا او اقدام به دریافت اقامت کاری برای شما کند. در روند دریافت اقامت کاری نیازی به تاییدیه محل سکونت نخواهد بود و فقط یک سری آزمایشات برای تایید سلامت شما انجام خواهد شد. در واقع در این روش فردی که قصد دریافت اقامت دارد هیج دخالتی ندارد و کارفرما باید تمام این کار های مربوطه را با دقت انجام دهد. همچنین در مهاجرت کاری علاوه بر پیدا کردن شغل متقاضی می تواند برای دریافت اقامت کاری، اقدام به ثبت شرکت در قبرس کند.

 

شرایط دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری املاک در قبرس شمالی

 

همانطور که گفته شد شرایط مهاجرت و اقامت در قبرس متفاوت است، یکی دیگر از روش های مهاجرت به این جزیره خوش آب و هوا سرمایه گذاری در املاک این کشور است. در روش دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در قبرس شمالی علاوه بر مدارک اولیه شما نیاز به نامه تمکن مالی نیز خواهید داشت. برای افرادی که ملک آماده تحویل خریداری کرده اند و یا اقساط باقی مانده برای ملک خود ندارند، میزان لازم برای تمکن مالی در حال حاضر معادل 3 برابر حقوق پایه قبرس شمالی (حقوق پایه مصوبه ژانویه 2023 معادل 13,563 لیر) به ازای هر ماه برای 13 ماه میباشد که منبع آن میتواند حساب بانکی فرد متقاضی در ایران یا هر کشور دیگر، یا درآمدی شرکتی که فرد صاحب آن است و یا فیش حقوقی فرد باشد. دقت کنید که حقوق مصوب اداره کار قبرس شمالی به طور ماهانه برای هر فرد به طور ناخالص 13563 لیر و به طور خالص پرداختی 11800 لیر است.

 

شرایط دریافت اقامت از طریق تمکن مالی

 

یکی دیگر از روش های مهاجرت به مروارید مدیترانه، مهاجرت به قبرس با تمکن مالی است. اخذ اقامت موقت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی ، یکی دیگر از روش هایی است که مهاجران به قبرس آن را انتخاب می کنند. مانند دیگر گونه‌های اقامت در قبرس شمالی، فرد می‌‌تواند به صورت مستقیم و با آگاهی از مدارک مورد نیاز، برای اخذ این گونه اقامت اقدام نماید. با این حال، آشنا شدن با قوانین و امور اداری یک کشور جدید و چگونگی به انجام رساندن آن یک کار زمانبر و طاقت فرسا می باشد. از طرفی در ابتدای ورود به یک کشور جدید که معمولا آشناییت کامل با زبان و فرهنگ آن کشور می تواند مشکل ساز باشد. از سوی دیگر محدودیت‌های زبانی و عدم آشنایی با فرهنگ یک کشور، به ویژه در ابتدای ورود، از نکاتی است که می تواند برای بعضی از افراد مشکل ساز باشد.

 

به همین منظور شرکت مهاجرتی قبرس  ایران در زمینه اخذ اقامت موقت از طریق تمکن مالی نیز خدماتی جامع و کامل ارائه می‌دهد؛ تا پروسه اخذ این نوع از اقامت را برای شما در قبرس شمالی به انجام رساند .در این پکیج هرگونه پیگیری لازم با مراجع مرتبط در طول انجام پروسه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی از سوی همکاران ما انجام خواهد شد.هزینه این پکیج به صورت کلی مبلغ ۱۵۰۰ پوند در نظر گرفته شده است. این مبلغ شامل کلیه پرداختی‌های انجام آزمایش و اخذ اقامت از طریق تمکن مالی برای حداکثر ۲ نفر می باشد.

قوانین کشور قبرس

سخن پایانی

در این مقاله تمام شرایط و روش های مهاجرت به قبرس شمالی را معرفی و بررسی کردیم.

 

همانطور که تا اینجا متوجه شدیم شرایط مهارجت به قبرس جنوبی به دلیل عضویت در شنگن سختگیرانه تر از قبرس شمالی می باشد.

سرمایه گذاری امن

Infinity

Infinity

پروژه Infinity ـ اقتصادی با منظره دریا شروع قیمت از 137,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

aloha

Aloha

ریزورت ساحلی Aloha- آپارتمان و ویلاهای لوکس شروع قیمت از 175,945 پوند دریافت مشاوره رایگان

42

mediterra

پروژه mediterra : زندگی مدیترانه‌ای پایدار در آلسانجاک گیرنه شروع قیمت از 330,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

Site 23

orchard

پروژه Orchard : پروژه ای لوکس در قبرس شمالی شروع قیمت از 104,000 پوند دریافت مشاوره رایگان  

Habitat

Habitat

پروژه Habitat: آرامشبخش مانند اسن تپه قبرس شمالی شروع قیمت از 105,950 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه تاریخ تحویل پروژه: اواسط سال ۲۰۲۷…

Grand Sapphire Blu 1

Grand Sapphire Blu

پروژه Grand Sapphire Blu: سرمایه گذاری ای پر سود و امن شروع قیمت از 87,900 پوند دریافت مشاوره رایگان اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه معرفی پروژه: پروژه Grand Sapphire…

واحد ها 1

grand-sapphire

پروژه Grand Sapphire – یک زندگی ۷ ستاره شروع قیمت از 59,500 پوند دریافت مشاوره رایگان صفحه اصلی 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای…

5 1

Elysium2

پروژه آپارتمانی الیسیوم 2 – محدوده لانگ بیچ اسکله شروع قیمت از 95,000 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای پروژه…

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها