Search

حسابداری در قبرس شمالی

حسابداری در قبرس شمالی

 

یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجران که این روز ها بسیار مورد توجه می باشد قبرس شمالی است. اگر چه روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور از جمله سرمایه گذاری و خرید ملک است اما بعضی از افراد ترجیح می دهند که با فعالیت در شغل خود زندگی خود را در این کشور ادامه دهند. قبرس شمالی کشوری رو به توسعه است به گونه ای که اقتصاد و صنعت این کشور به نیروی جوان و کاربلد و متخصص نیاز دارد. بنابرین اگر در شغل خود مهارت کافی را دارید می توانید در این کشور مشغول شوید و از یک درآمد عالی در کشوی زیبا لذت ببرید.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی قبرس ایران قصد داریم به یکی از شغل های مورد نیاز این روزهای قبرس شمالی یعنی حسابداری بپردازیم.

 

شرایط مهاجرت به عنوان حسابدار به قبرس شمالی

شرایط مهاجرت به عنوان حسابدار به قبرس شمالی

 

تحصیل در رشته حسابداری در قبرس شمالی

به غیر از روش هایی مانند مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی روشی است که به دلیل راحتی و کم هزینه بودن طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید برای یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در کشور قبرس شمالی پذیرش تحصیلی بگیرید و پس از اتمام تحصیل خود کار مناسب با رشته‌تان را بیابید. در این صورت شما شرایط بهتری از نظر مهاجرت، شرایط شغلی و زندگی و همچنین دریافت اقامت دائم در این کشور خواهید داشت.

مطالعه بیشتر: ثبت شرکت در قبرس

 

 

شرایط تحصیل در رشته حسابداری در قبرس شمالی

تحصیل در رشته حسابداری قبرس شمالی اصلا شرایط پیچیده ای ندارد و فقط کافی است با ارائه آخرین مدرک تحصیلی خود و ریز نمرات به دانشگاه مورد نظر و در صورت نداشتن مدرک زبان شرکت در آزمون تعیین سطح دانشگاه وارد دانشگاه شوید.

 

مدارک مورد نیاز رشته حسابداری در قبرس شمالی

مدارکی که باید برای پذیرش از دانشگاه ارائه دهید شامل مواردی که در ادامه آمده است می شود:

  • کپی پاسپورت یا کپی شناسنامه
  • مدرک معتبر لیسانس
  • ریز نمرات مقطع کارشناسی در هر سال تحصیلی
  • نمره آیلتس ۵.۵ یا تافل ۶۵

 

تحصیل در رشته حسابداری قبرس شمالی

تحصیل در رشته حسابداری قبرس شمالی

 

مهاجرت برای حسابداری در قبرس شمالی

حسابداران برای مهاجرت به این کشور باید اقدام به دریافت ویزای کار قبرس شمالی کنند. برای دریافت اقامت از این طریق طبق قوانین ابتدا باید شما با پیدا کردن کار یک قرارداد با کارفرمای خود ببندید و سپس در مرحله ی دوم کارفرما این قرارداد را به اداره مهاجرت ببرد و درخواست ویزا کاری شما را ثبت کند. معمولا ویزای کاری قبرس شمالی به مدت ۴ سال اعتبار دارد و افرادی که در حرفه ی موردنیاز این کشور متخصص باشند، می توانند ویزای کاری خود را تمدید کنند.

رشته حسابداری از زیرشاخه های متعددی برخوردار است و فارغ التحصیلان رشته های حسابداری می توانند در مشاغل مختلفی مانند بانکداری، مشاور مالی و مالیاتی، تحلیل گر بودجه، تحلیل گر مالی، کنترل حقوق و دستمزد، حسابدار، حسابرس و . . . شروع به فعالیت کنند.

 

 

شرایط مهاجرت حسابداران به قبرس شمالی

شرایط مهاجرت به عنوان حسابدار به قبرس شمالی مانند هر جای دیگری است. مدرک اثبات تحصیل شما تا مقطع لیسانس در رشته حسابداری، دارا بودن 2 سال سابقه کار مرتبط، تسلط به یکی از بان های انگلیسی یا ترکی، دقت داشته باشید که نیازی به داشتن مدرک زبان نیست وحتی تسلط کامل هم الزامی نیست اما نداشتن تسلط کافی شانس پیدا کردن کار را برای شما کاهش می دهد.

 

 

حقوق و دستمزد حسابدارن در قبرس شمالی

در ابتدا باید گفت که حسابداری در قبرس شمالی یکی از شغل هایی است که شانس اشتغال در آن بسیار بالا است و اگر سابقه و تخصص کافی داشته باشید این شانس تا حد زیادی افزایش می یابد.

حقوق و دستمزد حسابدار ها در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشور های اروپایی کمی پایین تر می باشد اما باید شرایط و هزینه زندگی را هم در نظر گرفت که با در نظر گرفتن این موارد این حقوق بسایر مناسب است.

به طور کلی طبق آمارهای به دست آمده، متوسط درآمد در قبرس شمالی ماهیانه 3550 یورو است. این در حالی است که کمترین و بیشترین سطح درآمد در طول یک ماه در قبرس شمالی به ترتیب در حدود 540 یورو و 17,200 یورو می باشد.

 

 

قوانین کار حسابداران در قبرس شمالی

در قبرس شمالی نیز مانند دیگر کشور های اروپایی ساعت های کاری در طول یک هفته چیزی حدود 38 تا 40 ساعت می باشد. جالب است بدانید اضافه کاری زیاد مورد استقبال مردم قبرس نیست و به ندرت در این کشور دیده می شود که اضفه کاری صورت گیرد.

اما برخی سازمان های دولتی ممکن است ساعات کوتاهی را در روز های تعطیل به فعالیت بپردازند و حداکثر میزان ساعت کاری به همراه اضافه کاری در طول یک هفته، حدود 48 ساعت می باشد.

 

 

مزایا و معایب حسابداری در قبرس شمالی

زندگی در هر کشوری مزایا و معایب مختص به خود را دارد. مهاجرت به عنوان حسابدار به قبرس شمالی نیز مزایا و معایب خود را دارد در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم:

مزایای حسابداری در قبرس شمالی:

  • بیمه های درمانی و عمر
  • تعلق گرفتن حقوق بازنشستگی
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • پایین بودن هزینه مهاجرت
  • افزایش سابقه کاری

 

معایب حسابداری در قبرس شمالی:

  • کم شدن شانس پیدا کردن کار در صورت نداشتن تسلط کافی به یکی از زبان های انگلیسی و ترکی
  • به دلیل عضو رسمی نبودن در اتحادیه اروپا سفر به حوزه شنگن به راحتی انجام نمی شود.

 

 

راه های مهاجرت به قبرس شمالی

همانطور که گفتیم روش های مختلفی برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارد مانند خرید ملک، اقامت کاری، تحصیلی، ثبت شرکت و تمکن مالی. یکی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور که این روز ها هم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است راه اندازی کسب و کار در قبرس است.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله به شرایط مهاجرت حسابداران و تحصیل حسابداری در قبرس شمالی پرداختیم. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این باره به صورت رایگان با مشاوران قبرس ایران در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان