Search

بهترین رشته تحصیلی در قبرس شمالی

بهترین رشته تحصیلی در قبرس شمالی

بهترین رشته تحصیلی در قبرس شمالی

 

کشور قبرس شمالی در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در تمام زمینه ها کسب کرده است. یکی از پیشرفت های خوب قبرس شمالی، پیشرفت این کشور در زمینهعلمی و آموزشی بوده است. مدارس و دانشگاه های قبرس شمالی طبق استاندارد های انگسلتان و آمریکا اداره می شوند. بهتر است در انتخاب رشته تحصیلی خود در قبرس شمالی دقت کنید تا کاربردی ترین رشته را انخاب کنید تا پس از پایان تحصیل به راحتی بتوانید وارد بازار کار شوید. در این مقاله سعی داریم تا بهترین رشته های تحصیلی در قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم.

 

آموزش در قبرس شمالی چگونه است؟

 

قبل از اینکه اقدام به مهاجرت تحصیلی به قبرس کنید باید با شرایط و نحوه کار سیستم آموزشی این کشور آشنا شوید. سیستم آموزشی قبرس شمالی تا حد زیادی مانند سیستم آموزشی ایران است؛ یعنی تحصیل از مقطع پیش دبستانی آغاز می شود و دانش آموزان بعد از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه های قبرس شمالی می شوند. البته تفاوت بزرگ میان سیستم آموزشی قبرس و ایران را می توان عدم برگزاری کنکور برای ورود به دانشگاه دانست. تحصیل در دانشگاه ها نیز مانند کشور ترکیه و انگلستان است و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است.

types of masters degrees 1200x675 1

فهرست بهترین رشته های تحصیلی قبرس شمالی

 

بهترین رشته های برای تحصیل در قبرس شمالی رشته هایی هستند که بازار کار خوبی در این کشور دارند. زیرا اگر بخواهید بعد از اتمام تحصیل خود در قبرس شمالی بمانید، باید بازار کار این کشور را در نظر بگیرید تا به راحتی بتوانید هزینه زندگی در قبرس شمالی را پرداخت کنید. در ادامه برخی از بهترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی در کشور قبرس شمالی را در مقاطع تحصیلی مختلف به شما معرفی می کنیم تا با توجه به شرایط رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

بهترین رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در قبرس شمالی:

 

·        بانکداری و مالی

·        استحکام سازه (تحلیل معماری در قبرس)

·        علوم داده

·        سیستم های اطلاعاتی و نوآوری دیجیتالی

این رشته ها تعدادی از بهترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد قبرس شمالی هستند.

 

بهترین رشته های تحصیلی مقطع دکترا در قبرس شمالی:

 

مقطع تحصیلی دکترا در قبرس شمالی بیشتر بر پایه تحقیق و بررسی است. در این مقطع تحصیلی دانشجویان باید دانسته های خود را در تحقیقات استفاده کنند. در مقطع دکترا پایان نامه و یک مقاله در یکی از مجله های بین المللی نیاز است.

·        امور مالی

رشته دکترای مالی دانشجویان متخصص را در حوزه مالی و بانکداری آموزش می دهد. به دلیل ارائه پایان نامه در این رشته سطح دانایی آن ها درباره اقتصاد و امور مالی افزایش می یابد و تبدیل به یک تحلیلگر مالی و مدیر مالی می شوند.

·        روابط بین المللی

دکترای روابط بین المللی در مقطع دکترا دانشجویان را تبدیل به یک تحلیلگر سیاسی جهان می کند. افراد فارق التحصیل در مقطع دکترا روابط بین المللی می توانند به عنوان استاد دانشگاه و یا تحلیلگر سیاسی در سطح بین المللی فعالیت کنند.

·        اقتصاد

فارق التحصیلان رشته اقتصاد در مقطع دکترا مهارت های تئوری اقتصادی، روش های تجزیه و تحلیل و غیره را می آموزند و تجزیه و تحلیل و تحقیقات اقتصادی را در سطح بالایی انجام می دهند.

·        مدیریت بازرگانی

مقطع دکترا مدیریت بازرگانی دانشجویان را برای کار های مدیریتی، امور مالی، ریاست، مدیر عاملی و … آماده می کند.

masters degree 1 1200x600 1

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته های برتر قبرس شمالی

 

دانشجویانی قصد مهاجرت به قبرس شمالی و ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید تحصیلات دبیرستان خود را به پایان رانده باشند تا درخواست ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دهند. یعنی باید 12 سال تحصیل پیش از دانشگاه انجام داده باشند و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند. در ادامه مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس شمالی آمده است:

·        پاسپورت معتبر

·        تکمیل فرم درخواست

·        توصیه نامه امضا شده

·        کپی مدارک دیپلم و یا مدارک دانشگاهی برای مقطع بالاتر

·        انگیزه نامه

·        رزومه

برای تحصیل در قبرس شمالی نیاز به مدرک زبان ندارید اما در برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است نیاز به مصاحبه حضوری باشد، پس دانشجو باید تسلط کافی به زبان انگلیسی برای مصاحبه داشته باشد.

 

هزینه تحصیل بهترین رشته ها در قبرس شمالی

 

هزینه تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی در قبرس شمالی متفاوت خواهد بود.

 

رشته تحصیلی

مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی ارشد

مقطع دکترا

گردشگری و هتلداری

1800 یورو

1850 یورو

1350 یورو

معماری

1600 تا 1900 یورو

1300 یورو

1550 یورو

مدیریت بازرگانی

1600 یورو

1900 یورو

1450 یورو

روابط بین الملل

2800 یورو

1350 یورو

2550 یورو

اقتصاد

1850 یورو

1250 یورو

1350 یورو

 

این هزینه ها به ازای هر ترم می باشد. اگرچه نمی‌توان عدد دقیقی برای هزینه تحصیل بیان کرد، اما شما به‌عنوان دانشجو در این کشور با توجه به رشته خود، به‌طور سالانه به حدود 1800 دلار تا 12000 دلار نیاز خواهید داشت.

التبه بهتر است بدانید که اکثر دانشگاه های کشور قبرس شمالی برای برخی رشته ها بورسیه قرار داده است. جالب است بدانید بورسیه قبرس شمالی از طرف دانشگاه های این کشور بوده است و دولت این کشور نقشی در آن ندارد.

kutuphane 1 1536x684 1

معرفی داشنگاه های معتبر قبرس شمالی

 

دانشگاه های قبرس شمالی با توجه به پیشرفت های این کشور در زمینه علمی و آموزشی از استاندارد و رتبه های علمی خوبی برخوردار هستند. در ادامه برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در قبرس شمالی را به شما معرفی کردیم:

·        دانشگاه خاورمیانه شرقی

·        دانشگاه شرق نزدیک

·        دانشگاه بین المللی قبرس

·        دانشگاه آمریکایی گیرینه

·        دانشگاه اروپایی لفکه

 

سخن پایانی

قبرس شمالی به‌عنوان یک کشور درحال‌توسعه، پیشرفت بسیار زیادی در تمام زمینه‌ها داشته است. همه‌ساله افراد زیادی از سراسر جهان این کشور را به‌عنوان محل زندگی خود انتخاب می‌کنند. وجود دانشگاه‌های بین‌المللی با استانداردهای بالای آموزشی باعث شده تا این کشور همه‌ساله شاهد ورود دانشجویان خارجی باشد. شما می‌توانید بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس شمالی را در یکی از سه دانشگاه بین‌المللی این کشور انتخاب کرده و پس از پایان تحصیل با مدرک خود در هر کجای دنیا وارد بازار کار شوید. اما اگر قصد ماندن و زندگی در این کشور را دارید خوب است کاربردی‌ترین رشته تحصیلی در قبرس شمالی را انتخاب کنید تا به‌راحتی بتوانید در این کشور کار پیدا کنید. شرکت مهاجرتی قبرس ایران با داشتن سال ها سابقه در امور مهاجرتی قبرس در تمام مراحل مهاجرت در کنار شماست.

سرمایه گذاری امن

Infinity

Infinity

پروژه Infinity ـ اقتصادی با منظره دریا شروع قیمت از 137,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

aloha

Aloha

ریزورت ساحلی Aloha- آپارتمان و ویلاهای لوکس شروع قیمت از 175,945 پوند دریافت مشاوره رایگان

42

mediterra

پروژه mediterra : زندگی مدیترانه‌ای پایدار در آلسانجاک گیرنه شروع قیمت از 330,000 پوند دریافت مشاوره رایگان

Site 23

orchard

پروژه Orchard : پروژه ای لوکس در قبرس شمالی شروع قیمت از 104,000 پوند دریافت مشاوره رایگان  

Habitat

Habitat

پروژه Habitat: آرامشبخش مانند اسن تپه قبرس شمالی شروع قیمت از 105,950 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه تاریخ تحویل پروژه: اواسط سال ۲۰۲۷…

Grand Sapphire Blu 1

Grand Sapphire Blu

پروژه Grand Sapphire Blu: سرمایه گذاری ای پر سود و امن شروع قیمت از 87,900 پوند دریافت مشاوره رایگان اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه معرفی پروژه: پروژه Grand Sapphire…

واحد ها 1

grand-sapphire

پروژه Grand Sapphire – یک زندگی ۷ ستاره شروع قیمت از 59,500 پوند دریافت مشاوره رایگان صفحه اصلی 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای…

5 1

Elysium2

پروژه آپارتمانی الیسیوم 2 – محدوده لانگ بیچ اسکله شروع قیمت از 95,000 پوند دریافت مشاوره رایگان 1 2 اطلاعات پروژه امکانات پروژه اطلاعات پروژه قیمت ذکر شده برای پروژه…

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها