Search

زیباترین شهر قبرس شمالی

زیباترین شهر قبرس شمالی

قبرس شمالی، کشور جزیره ای که به قدری زیباست که به آن لقب مروارید مدیترانه را داده اند. این جزیره در جنوب ترکیه شرق اروپا و مدیترانه واقع شده است. این جزیره به دلیل افتصاد پر رونق و شکوفا برای تاجران مقصدی ایده ال و مناسب است. تابستان های این کشور بسیار طولانی و گرم است و تقریبا ۳۰۰ روز از سال آفتاب در آسمان این جزیره می درخشد.

بنابراین زمستان های قبرس کوتاه و گذرا بوده و هوا در این ایام کوتاه کاملا معتدل است. به نحوی که زمستان تنها خود را با بارش اندکی باران ظاهر می نماید. این جزیره از لحاظ مساحت کوچک است اما همان گونه که ذکر شد از لحاظ اقتصادی بسیار پیشرو و مترقی است. با توجه به موارد ذکر شده امکان سفر به قبرس شمالی در تمام ایام سال امکان پذیر است. در این مقاله از قبرس ایران همراه ما باشید تا بیشتر با شهر های زیبای قبرس شمالی آشنا بشیم.

 

 

قبرس شمالی، کشور جزیره ای زیباست که لقب مروارید مدیترانه را دارد.

قبرس شمالی، کشور جزیره ای زیباست که لقب مروارید مدیترانه را دارد.

 

 

شهر های مهم قبرس شمالی

تقریبا تمام جزیره دارای طبیعت بسیار زیبا و مردمی خونگرم و مهمان نواز است. انتخاب هر شهر باید بر اساس شرایط فرد باشد بطور مثال اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید باید شهری را انتخاب کنید که مناسب برای زندگی دانشجویی باشد.

 

شهر  زیبای فاماگوستا Famagusta

فاماگوستا یکی از شهر هایی است که سالانه میزبان گردشگرن زیادی از سراسر دنیا می باشد و خیابان های آن در اغلب ایام سال مملو از جمعیت است.

فاماگوستا جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران، مشاغل و شرکت‌ها دارد. این شهر مرکز اقتصادی جزیره است و چشم انداز کسب و کاری غنی و متنوعی را تقویت می‌کند. اکثر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در قبرس را دارد این شهر را انتخاب می کنند. در طول سال‌ها، فاماگوستا گام‌های پویایی در بهبود چشم انداز املاک مسکونی خود برداشته است تا فرصت‌های زندگی مناسب را ارائه دهد. همه کسانی که به دنبال تولید ثروت یا گسترش تجارت خود هستند، به اکوسیستم اقتصادی پر رونق فاماگوستا می‌روند. ساکنان از استانداردهای زندگی مدرن و مجموعه متنوعی از فرصت‌های شغلی پرسود لذت می‌برند.

 

فاماگوستا

فاماگوستا یکی از شهر هایی است که سالانه میزبان گردشگرن زیادی از سراسر دنیا می باشد

 

شهر  نیکوزیا Nicosia

شهر نیکوزیا یا لفکوشا مشهور ترین شهر قبرس شمالی است که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. این شهر اهمیت زیادی از لحاظ سیاسی و فرهنگی دارد و به همین دلیل یکی از مکان های مناسب برای تحصیل در این کشور به شمار می آید. اکثر دانشگاه های معتبر قبرس شمالی در این شهر واقع شده است و هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا می باشند.

این شهر در قسمت مرکزی قبرس واقع شده و دارای مساحتی در حدود 92.9 کیلومتر مربع است. آب و هوای این شهر معتدل بوده و بیشترین میزان بارش را در میان شهرهای قبرس به خود اختصاص داده است.

 

 

شهر بندری گیرنه Girne

گیرنه قبرس شمالی بدون شک زیباترین منطقه این جزیره است که در شمال شرقی آن واقع شده و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیادی را هم در خود جای داده است. تعداد هتل‌ها و مراکز تفریحی در منطقه گیرنه قبرس شمالی خیلی بیشتر از سایر مناطق این جزیره می‌باشد، به همین دلیل گیرنه یکی از شلوغ ترین مناطق قبرس شمالی هم است و سالانه گردشگران بسیاری برای اقامت در این جزیره هتل‌های این منطقه خوش آب و هوا را برای استراحت انتخاب می‌کنند. گردشگران وقتی در خیابان‌های گیرنه قدم می‌زنند، قلعه‌های بلند و بالای گیرنه اولین نکته‌ای است که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

گیرنه یا کارینا یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی قبرس شمالی می باشد. اگر قصد مسافرت به این قسمت از قبرس شمالی را دارید احتمالاً آوازه بندر زیبا و تاریخی شهر گیرنه به گوشتان خورده است. این بندر که در گذشته به عنوان پل ارتباطی گیرنه با کشورهای دیگر به عنوان اهداف تجاری و اقتصادی استفاده می‌شد در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن به شمار آمده و فضایی گرم و صمیمی را به همراه کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های مختلف و تفریحات آبی برای گردشگران به ارمغان آورده است.

 

 

شهر لفکه

لفکه، شهری زیبا در جنوب شرقی قبرس شمالی. این شهر با تاریخچه ای عمیق،  آب و هوای متعادل، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، اماکن تفریحی و گردشگری فراوان و فرصت های خرید ملکی مناسب، جذابیت خاصی برای گردشگران و سرمایه گذاران دارد.

شهر لفکه بهشت مخفی و کشف نشده قبرس شمالی می‌باشد که با باغ های توت فرنگی و میوه های ارگانیک به سبد میوه قبرس شمالی هم مشهور است. این شهر از مهم‌ترین شهرهای قبرس شمالی به حساب می آید که بخاطر شرایط آبادی که دارد از گزینه های مناسب برای زندگی می باشد. وجود سد در این شهر باعث شده صنعت کشاورزی رونق زیادی داشته باشد، حتی بخاطر وجود ماشین ها و تجهیزات کشاورزی، فضای آن ترکیب شهری روستایی به خود گرفته و حس سرزندگی و آرامش خاصی حس می شود.

 

 

فاصله شهر های قبرس شمالی

شهر های قبرس شمالی فاصله زیادی و باهم ندارند می توان با یکی دو ساعت رانندگی به شهر های اطراف مسافرت کنید. شهر های قبرس شمالی اکثرا در نوار ساحلی واقع شده اند و معروف به تفریحات شبانه هستند. اگر شب ها به خیابان ها و سواحل سر بزنید متوجه این موضوع خواهید شد. مردمی خوشحال و در حال پایکوبی در سواحل و رستوران ها.

 

 

نقشه شهر های قبرس شمالی

 

نقشه شهر های قبرس شمالی

نقشه شهر های قبرس شمالی

 

 

سخن پایانی

در این مقاله درباره شهر های زیبا و مهم قبرس شمالی صحبت کردیم این شهر ها از نظر اقتصادی و اجتماعی بسیار مناسب زندگی هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه های مهاجرت پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه مهاجرت به قبرس شمالی را مطالعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان