Search

تفاوت هزینه های زندگی در قبرس شمالی و ایران

تفاوت هزینه های زندگی در قبرس شمالی و ایران

 

بررسی و ارزیابی هزینه های زندگی در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید یکی از جنبه های ضروری می باشد. بنابرین مقایسه هزینه های زندگی در ایران و قبرس شمالی در تصمیم شما برای انتخاب قبرس شمالی می تواند بسیار مفید باشد و یک بینش ارزشمندی را برای شما ایجاد کند.

در این مقاله از قبرس ایران قصد داریم به مقایسه هزینه های زندگی در قبرس شمالی و ایران بپردازیم.

 

 

هزینه های زندگی در قبرس شمالی

طبق آمار های رسمی از سازمان های جهانی هزینه های زندگی در قبرس شمالی بسیار پایین تر از کشور های اروپایی می باشد. برای مثال، هزینه های اجاره مسکن در شهر های لیماسول و نیکوزیا قبرس جنوبی بسیار بالا تر از هزینه های مشابه در شهر های قبرس شمالی است. همچنین، هزینه های خرید ملک در قبرس شمالی نیز بسیار پایین است

به طور کلی، هزینه زندگی و هزینه مهاجرت به قبرس شمالی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای خاورمیانه، به صورت قابل توجهی کمتر است. واحد پول رسمی این کشور لیر است اما از دلار، یورو و پوند انگلستان نیز به راحتی استفاده می شود.

 

تفاوت هزینه های زندگی در قبرس شمالی و ایران

تفاوت هزینه های زندگی در قبرس شمالی و ایران

 

هزینه های زندگی در ایران

همانطور که می دانید ایران از بزرگترین کشور های خاورمیانه با جمعیتی بالغ بر 85 ملیون تن است. اقتصاد ایران مبتنی بر صادرات نفت و گاز است و در سال های اخیر به دلیل وجود تحریم ها و وضعیت سیاسی مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند.

هزینه های زندگی در ایران در مقایسه با دیگر کشور های همسایه نسبت به درآمد ها بسیار بالا می باشد. هزینه های برخی از مواد غذایی و مواد اولیه نیز در ایران نسبتاً بالاست، به عنوان مثال قیمت گوشت قرمز، مرغ و ماهی در ایران بسیار بالاست. همچنین، افزایش قیمت بنزین و سایر مواد سوختی، نیز از دیگر دلایل بالا بودن هزینه های زندگی در ایران است.

 

هزینه ها در قبرس شمالی و ایران

هزینه زندگی در قبرس شمالی در مقایسه با ایران، کمتر است. علاوه بر این، در قبرس شمالی هزینه های اجاره مسکن، خرید ملک و برخی از مواد غذایی و مواد اولیه نیز کمتر از ایران است. همچنین، از آنجایی که قبرس شمالی دارای اقتصاد بسیار کوچکی است، قیمت بسیاری از کالاها و خدمات نیز مقرون به صرفه‌تر است.

 

مقایسه قیمت مسکن در قبرس شمالی و ایران

قیمت خرید یک واحد آپارتمانی بدون هیچ امکانات خاصی در مناطق متوسط تهران چیزی حدود 60 ملیون تومانبه بالا می باشد. حالا اگر مقایسه بین قیمت ملک در قبرس شمالی و شهرهای مهم ایران داشته باشیم آمار و نتایج جالب توجهی بدست می آید . قیمت ملک در این جزیره متری در حدود 800 الی 1000 پوند ( در حدود 28 الی 35 میلیون ) برای یک واحد آپارتمانی با امکاناتی همچون استخر های سرپوشیده ، زمین فوتبال ، بسکتبال ، تنیس و … باشگاه های بدن سازی ، رستوران های مختلف و بسیار امکانات دیگر که مشابه اش رو فقط میتوان در هتل های 5 ستاره دید. فاصله این واحد های مسکونی نوساز با دریا نیز 500 متر میباشد.

با توجه به میزان ساخت و ساز در کشور قبرس شمالی و عرضه محدود واحد های مسکونی توسط کمپانی های سازنده و تقاضای بسیار زیاد از طرف خریداران، هر ساله شاهد افزایش قیمت مسکن نیز در این جزیره هستیم و بدلیل اینکه سرمایه گذاری و خرید ملک در این جزیره به پوند انگلستان انجام میشود و این واحد ارزی یک واحد قدرتمند و بی نوسان هست احتمال سود های بسیار بالا در این معاملات برای ایرانی ها زیاد است و با خرید یک واحد مسکونی و پرداخت فقط 30% قیمت ملک و اقساط بلند مدت میتوانند صاحب خانه در امن ترین جزیره دنیا و یک کشور اروپایی شوند.

 

نرخ تورم در کشور قبرس

طبق آمار های رسمی نرخ تورم در قبرس شمالی در سال 2023  2.24 درصد بوده است. این نرخ تورم، در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه و حتی جهان، به صورت قابل توجهی کمتر است. این تورم پایین ارتباط مستقیمی به کنترل فساد در این کشور دارد. قبرس شمالی یکی کشور هایی است که فساد اداری و اقتصادی در آن بسیار کم می باشد.

 

مقایسه هزینه غذا در قبرس شمالی و ایران

هزینه غذا در قبرس شمالی بسته به نوع غذا و رستوران متفاوت است. با این حال، متوسط هزینه یک وعده غذای بومی در یک رستوران معمولی حدود 8 پوند انگلیس یا 192 لیر است .یک وعده غذایی برای یک نفر در قبرس شمالی حدود 100 تا 280 لیر ،4 پوند تا 12 پوند است. هزینه غذا در قبرس بستگی به عادات خرج کردن شما دارد.

هزینه غذا در ایران نیز بسته به نوع غذا و رستوران متفاوت است. با این حال، متوسط هزینه یک وعده غذای بومی در یک رستوران معمولی حدود 350 هزار تومان است .یک وعده غذایی برای یک نفر در ایران حدود 150 تا 300 هزار تومان  است. هزینه غذا در ایران بستگی به عادات خرج کردن، استان و فرهنگ مردم آن دارد.

یکی از دلایلی که تحصیل در قبرس متقضیان زیادی دارد همین هزینه های مناسب و مقرون به صرفه آن است که برای دانشجویان بسیار مناسب است.

 

 

یکی از دلایلی که تحصیل در قبرس متقضیان زیادی دارد همین هزینه های مناسب و مقرون به صرفه آن است

یکی از دلایلی که تحصیل در قبرس متقضیان زیادی دارد همین هزینه های مناسب و مقرون به صرفه آن است

 

 

حقوق و دستمزد در قبرس شمالی و ایران

حداقل حقوقی که قانون کار قبرس شمالی قرار داده است به طور خالص 15 هزار لیر و ناخالص 16,500 لیر می باشد. حال حداقل حقوق کار در ایران به طور خالص 5 ملیون تومان است و به طور نا خالص چیزی حدود 8 ملیون.

بنابراین، می‌توان گفت که در مقایسه با قبرس شمالی، میانگین درآمد مردم در ایران پایین تر است، اما با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی، این رقم به نظر می‌رسد به میزان کافی نیست. همچنین، باید توجه داشت که تنها به میانگین درآمد مردم توجه کردن کافی نیست و باید به توزیع درآمد و شرایط اقتصادی و اجتماعی دیگر کشور نیز توجه داشت.

یکی از دلایلی که ایرانیان بسیاری برای کار ب قبرس شمالی مهاجرت می کنند همین شرایط خوب کاری و اقتصادی در این کشور است. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله راه اندازی کسب و کار در قبرس را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم هزینه و و وضعیت اقتصادی قبرس شمالی و ایران را ببرسی کنیم. قبرس شمالی یکی از کشور هایی است که شرایط خوبی برای زندگی دارد و در سال های اخیر نیز مهاجران بسیاری از سراسر دنیا این کشور را برای اقامت خود انخاب کرده اند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان