Search

مکان های دیدنی قبرس شمالی

مکان های دیدنی قبرس شمالی

افراد زیادی قبرس شمالی را تنها یک جزیره آرام در دریای مدیترانه می دانند، اما اصلا اینطور نیست و قبرس شمالی یک کشور جزیره ای کهن با تاریخ و آثار باستانی و هنری می باشد. پس اگر قصد سفر به یک کشور خارجی دارید بد نیست کمی بیشتر با این کشور و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید.

در این مقاله از وبسایت قبرس ایران قصد داریم تا بیشتر با کشور قبرس شمالی و مکان های دیدنی آن آشنا شویم، پس اگر به این کشور علاقه دارید و یا قصد دارید یک سفر خارجی خاطرانگیز داشته باشید حتما تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

مکان های دیدنی قبرس شمالی

قصد سفر به یک کشور خارجی دارید؟  کمی بیشتر با این کشور و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید

قبرس شمالی کجاست؟

ابتدا بهتر است بدانیم قبرس شمالی در نقشه کجاست و مکان جغرافیایی آن را بشناسیم. جزیره قبرس که سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است در دل این دریا قرار دارد و به مروارید مدیترانه معروف است. این جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بخش جنوبی تحت حمایت یونان است و بخش شمالی یعنی جمهوری ترک قبرس شمالی هم تحت حمایت ترکیه می باشد. جزیره قبرس در شمال با ترکیه، در جنوب با مصر، در شرق با یونان و در غرب با سوریه همسایه است و مرز دریایی دارد. به نوعی می توان گفت این جزیره در تلاقی سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته است و به همین دلیل از اهمیت استراتژیک و جغرافیایی بالایی برخوردار است.

همانطور که از نام آن مشخص است اکثریت جمعیت قبرس شمالی ترک زبان هستند، واحد پول رسمی این کشور لیر ترکیه است اما دلار، یورو و پوند انگلستان در معاملات و خرید های روزمره قابل استفاده است. به همین دلیل تنوع ارزی باعث شده تا هزینه مهاجرت به قبرس شمالی بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد.

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی کجاست؟

طبیعت قبرس شمالی

نکته جالب درباره قبرس شمالی که آن را بسیار متمایز کرده است این است که این بخش از دریای مدیترانه تمیز ترین قسمت این منطقه می باشد و همین موضوع باعث به وجود آمدن زیبایی‌های طبیعی زیادی شده است.

آب و هوا: قبرس شمالی به‌طورکلی آب‌وهوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای داشته و اکثر روزهای سال هوا گرم است. اگرچه هوای این کشور گرم است، اما معمولا در فصل بهار، پاییز و زمستان شاهد باران خواهید بود. موقعیت جغرافیایی آن نیز باعث شده تا رطوبت هوا بسیار بالا باشد. خوب است به این موضوع نیز اشاره کنیم که در کل جزیره قبرس، تنها ارتفاعات قبرس جنوبی در مدت کوتاهی از سال با برف سپیدپوش می‌شود.

کوه ها وجنگل های بکر: این جزیره بزرگ کوه و جنگل‌های زیبا و بکری دارد. جالب است بدانید که شهر گیرنه یکی از زیباترین ویوها از جنگل و دریا را در کنار هم دارد. طبیعت قبرس شمالی را می‌توان یکی از دست‌نخورده‌ترین طبیعت‌ها دانست. جنگل‌های این کشور کاملا به حالت طبیعی بوده و زیبایی شگفت‌انگیزی دارد.

مزارع: برخی از مناطق کشور قبرس شمالی را مزارع تشکیل می‌دهند. توت‌فرنگی و مرکبات ازجمله محصولات کشاورزی این کشور به شمار می‌روند که کیفیت بسیار بالایی نیز دارند. جالب است بدانید که در تایم خاصی از سال شما می‌توانید خودتان به مزارع توت‌فرنگی رفته و به میزان نیازتان توت‌فرنگی تازه برداشت کنید.

خر قبرسی: شاید شما هم با شنیدن نام کشور قبرس، به یاد الاغ‌های آن بیافتید. این کشور همواره در طول تاریخ محیط مناسبی برای زندگی این الاغ‌ها بوده است. البته در طول مدت کوتاهی، جمعیت آن‌ها رو به کاهش رفت که اکنون برای جلوگیری از انقراض آن‌ها، در منطقه محافظت‌شده‌ای آزادانه زندگی می‌کنند. توریست‌ها می‌توانند با خودرو وارد این منطقه شده و حتی به الاغ‌ها غذا بدهند.

مکان های دیدنی قبرس شمالی

 

سواحل قبرس شمالی

یکی از زیبا ترین و مهم ترین جاذبه های قبرس شمالی سواحل آن است. قبرس شمالی به دلیل داشتن آب و هوای آفتابی و معتدل و سواحل زیبای مدیترانه به سواحل زیبا معروف است. سواحل قبرس شمالی جز مشهورترین سواحل دریای مدیترانه برای گذراندن تعطیلات در روزهای گرم تابستان است، گردشگران زیادی سالانه از کشورهای مختلف جهان فقط برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود همراه با خانواده به قبرس شمالی سفر می‌کنند تا با شنا در آب‌های زلال مدیترانه خنک شوند. یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری جزیره قبرس شمالی بدون شک سواحل آن است، سواحل این جزیره به صورت شنی و سنگی می‌باشد و گردشگران به امکانات تفریحی متنوعی همچون لوازم غواصی، جت اسکی، پاراسل، قایق سواری و موارد دیگر دسترسی دارند تا اوقات مفرحی را همراه با خانواده در این جزیره سپری کنند.

به دلیل وجود این سواحل زیبا فرصت های زیادی برای راه اندازی کسب و کار در بخش تفریحات آبی فراهم شده است، شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این باره مقاله راه اندازی کسب و کار در قبرس را مطالعه کنید.

در ادامه معروف ترین سواحل این کشور را معرفی کرده ایم:

  • ساحل لاک پشت ها: ساجل آلا گادی که به ساحل لاک پشت ها (Turtle Beach) مشهور است یکی از زیباترین سواحل قبرس شمالی است که در فاصله 18 کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد، این ساحل طولانی ترین ساحل شن و ماسه قبرس شمالی است که در امتداد دریای مدیترانه است و پلاژ عمومی قبرس هم در این ساحل قرار دارد. نکته جالب این است که ورود به این ساحل رایگان است. این ساحل یک جاذبه دیگر نیز دارد، شما می توانید هنگام استراحت و آفتاب گرفتن می توانید از منظره کوه های گیرنه نیز لذت ببرید.
  • ساحل دیانا: یکی دیگر از سواحل زیبای قبرس شمالی ساحل دیانا (Diana Beach) که یک نوار ساحلی جمع و جور و منظم از شن و ماسه در شرق شهر گیرنه یا کایرنیا قرار گرفته است. در این ساحل صندلی‌های آفتاب‌گیر، چتر و یک بار ساحلی برای نوشیدنی‌ وجود دارد. این مکان معمولاً تمیز بوده و حداقل بین ماه‌های آوریل و اکتبر که بار و امکانات آن باز هستند، فضای آرام و لذت‌بخشی دارد که برای کسانی که می‌خواهند یک بعدازظهر آرام را روی شن و ماسه بگذرانند، بسیار ایده‌آل است. برای رسیدن به این ساحل در 5 کیلومتری شرق گیرنه حرکت کرده و سپس از روی تابلوهای راهنما، می‌توانید خود را به ساحل برسانید.

 

سواحل قبرس شمالی

سواحل قبرس شمالی

 

  • ساحل لارا: ساحل (Lara) به صورت یک ساحل سنگی و ماسه ای قرار دارد و یک فضای زیبا برای تماشای مدیترانه دارد. در مجاورت این ساحل غارهای سنگی مشهور قبرس شمالی قرار دارد و گردشگران زیادی برای عکاسی از غروب آفتا در این غار ها به این ساحل می روند. همچنین هتل شیک الکسوس یکی از لوکس ترین هتل‌های ساحلی قبرس شمالی هم در مجاورت ساحل لارا قرار دارد و گردشگرانی که در این هتل اقامت داشته باشند به صورت رایگان به امکانات ساحلی دسترسی دارند.
  • ساحل مرداب: یکی از منحصر به فرد ترین سواحل قبرس شمالی ساحل مرداب (Langoon Beach) این ساحل امکانات زیادی در مجاورت خود دارد در این ساحل یک پروژه مشهور ساختمانی نیز قرار دارد. رستوران معروف کالیفرنیا نیز در داخل این ساحل قرار دارد و بسیاری برای وجود این رستوران این ساحل را انتخاب می کنند.
  • ساحل آکاپولکو: اگر دنبال ساحلی لاکچری که در آ«امکانات خاصی وجود دارد هستید آن ساحل آکاپولکو (Acapulco). آکاپولکو در واقع یک منطقه خصوصی با امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیاد است. از امکانات این منطقه می‌توان به ۱۰ کیلومتر ساحل شنی، پارک آبی، رستوران و کافه های ساحلی و اقامت‌گاه‌ های بی‌نظیر اشاره کرد. آکاپولکو دارای هتل های مجلل با بهترین خدمات رفاهی است که در فاصله کمی با تفرج‌گاه های این منطقه قرار دارند. اگر قصد اقامت و رزرو هتل در سواحل قبر شمالی دارید؛ آکالپولکو گزینه بسیار مناسبی است.

بندر گیرنه

شهر گیرنه قبرس شمالی با وجود داشتن بناهای تاریخی بسیار و طبیعت بکر و جذابش، در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مقصدهای محبوب توریست‌های جهان بوده است. سالانه گرشدگران زیادی برای دیدن جاهای دیدنی گیرنه قبرس به این جزیره سفر می کنند. این شهر که در کشور قبرس شمالی قرار دارد، بین کوه‌های پنج‌انگشتی و دریای مدیترانه قرار گرفته است. تاریخ این شهر به قرن دهم پیش از میلاد برمی‌گردد. با توجه به اینکه گیرنه یکی از مراکز نه پادشاهی قبرس بود، در تمام فضای این شهر ساحلی می‌توان ردپای قوم‌های مختلف را مشاهده کرد. تاریخدان‌ها بر این باورند که گیرنه توسط قوم اخائیه یونان باستان بنا شده است. دیوارهای مستحکمی که به‌منظور محافظت از شهر ساخته‌شده بودند، اکنون یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر به شمار می‌روند.

بندر گیرنه که یک بندر نعلی شکل است یکی از جاذبه های زیبای این شهر است این بندر نماد شهر گیرنه است. وجود ساختمان‌های قدیمی ونیزی، عثمانی و انگلیسی، رستوران‌های جذاب، هتل‌های کوچک و بار، فضای بی‌نظیری برای بازدید ساخته است. جالب است بدانید که در تمام طول فصل تابستان، وجود قایق‌های تفریحی و ماهیگیری رنگارنگ در نزدیک ساحل، زیبایی دوچندانی به این شهر می‌دهد. برخی از کار هایی که توریست های زیادی شیفته آن هستند عبارت اند از:

  • بازدید از صومعه (Bellapais) بلاپاییس که نمونه جذاب و زیبایی از معماری گوتیک به شمار می‌رود.
  • تماشای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها در سواحل این شهر.
  • تماشای بقایای کشتی 2300 ساله غرق‌شده که در وسط قلعه گیرنه قرار دارد.
  • پیاده‌روی لذت‌بخش در جاده‌های روستاهای انگلیسی کارمی.
  • تماشای زیبایی‌های زیر دریا در این شهر، با غواصی.
  • بازی گلف با ویویی از دریای مدیترانه.
  • کوهنوردی و صعود به قله و بازدید از قلعه بافاونتو، در بین ماه‌های فوریه و می.
  • امکان پیوستن به تور بازدید از پرندگان مهاجر.
  • تماشای بندر گیرنه که یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود.
  • عکاسی در کوه‌های پنج‌انگشتی.
  • حضور در فستیوال‌های متنوع در این شهر.

شهر باستانی سُلی

شهر سُلی که یک سکونتگاه باستانی یکی از ده پادشاه باستانی قبرس است قدمت زیادی دارد. قدمت این شهر به قرن ششم قبل از میلاد می رسد. سُلی شهری باستانی است که انگار در زمان یخ زده و با قدم زدن در آن ویرانه هایی را می بینید که روزگاری رومی ها آن ها را ساخته اند.د ر کنار منطقه باستانی کوریون و منطقه باستانی سالامیس، سولی نیز یکی دیگر از مناطق باستانی مهم و پادشاهی ‌های یک شهر مربوط به دو دوره زمانی است.

قلعه کانتارا

قلعه کانتارا یکی از سه قلعه اصلی قبرس شمالی است که با ارتفاع 690 متری و دید 360 درجه به شما دیدی از سواحل ترکیه تا سوریه را می دهد به عنوان بهترین مکان دیدنی کارپاس محسوب می شود.

این قلعه در سال 1191 میلادی تاسیس شده است و ریچارد شیردل اولین نفری بود که این قلعه را از اسحاق کومنینوس امپراطور قبرس فتح کرد. موقعیت سوق الجیشی این قلعه نیز باعث شده بود تا از آن به عنوان یک ایستگاه فانوس دریایی استفاده شود و یک راه ارتباطی با قلعه بوفانتو در غرب بود.

سفر به قبرس شمالی

سفر به کشور قبرس شمالی برای ایرانیان بسیار آسان و مقرون به صرفه است چرا که برای ورود به خاک این کشور نیازی به دریافت ویزا ندارید و برای مسافرت به این کشور فقط کافی است پاسپورت داشته باشید و بلیط خود را تهیه کنید.

دریافت اقامت قبرس شمالی

برای دریافت اقامت این کشور روش ههای مختلفی وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط شخصی یک روش را انتخاب می کند. روش های مهاجرت به قبرس شمالی عبارت اند از:

اقامت تحصیلی، خرید ملک، اقامت کاری، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و دریافت اقامت قبرس از طریق تمکن مالی. روش های دیگری مانند ازدواج و پناهندگی وجود دارد که اصلا راحت نیستند و دردسر های پیچیده ای دارند.

یکی از راحت ترین و پر سود ترین راه های دریافت اقامت این کشور سرمایه گذاری در قبرس است مانند سرمایه گذاری در حوزه املاک، راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در بازار های مالی این کشور. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری را مطالعه کنید.

سخن پایانی

اگر دنبال سفر خارجی مقرون به صرفه و خاطره انگیز هستید قبرس شمالی می تواند یکی از اولین انتخاب های شما باشد. طبیعتی زیبا و بکر، آب و هوای معتدل، امنیتی مثال زدنی و هزینه های مقرون به صرفه.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان