Search

مهم ترین دلایل سفر به قبرس شمالی

مهم ترین دلایل سفر به قبرس شمالی

 

اگر قصد سفر تفریحی دارید حتما حتما چند کشور را در لیست خود قرار داده اید تا از میان آنها یکی را انتخاب کنید. قبرس شمالی یکی ازکشور هایی است که در میان گزینه های هر کسی که قصد سفر تفریحی دارد دیده می شود. این کشور جزیره ای در مدیترانه گزینه ای عالی از هر نظر برای سفر های تفریحی می باشد.

اما چرا قبرس شمالی؟ در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین دلایل سفر به این کشور زیبا را بررسی کنیم.

 

امنیت

اولین و شاید مهم ترین دلیل امنیت این کشور از هر نظر است. در مورد امنیت قبرس شمالی باید گفت که نرخ جرم و جنایت در این کشور به قدری پایین است که به عنوان امن ترین کشور کوچک دنیا انتخاب شود، همچنین پنجمین کشور امن دنیا نیز می باشد.

این مورد امنیت اجتماعی بود، باید گفت که این کشور از نظر اقتصادی و رفاهی نیز امنیت بسیار بالایی دارد و نرخ تورم و بیکاری تک رقمی می باشند. به همین دلیل امنیت سرمایه گذاری نیز در کشور بسیار بالا است و افراد زیادی در سال های اخیر اقدام به مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری نمودند.

 

 

سواحل قبرس شمالی

اکثر افراد برای سفر کشوری را انتخاب می کنند که سواحل زیبا و با امکاناتی داشته باشد تا از تفریحات آبی بتوانند استفاده کنند. قبرس شمالی دقیقا همان کشوری است که دارای سواحل متعدد زیبا و با امکانات است. تقریبا می توان گفت در دور تا دور جزیره سواحلی که با امکانات رفاهی آماده پذیرایی از مسافران هستند وجود دارد. سواحل جزیره همیشه در حال اجرای برنامه های تفریحی برای گردشگران می باشند. اطلاعات بیشتر: تفریحات شبانه قبرس شمالی.

قبرس سومین جزیره‌ی بزرگ در دریای مدیترانه است و بسیاری از سواحل آن دارای گواهینامه‌ی پرچم آبی هستند. گواهینامه‌ی پرچم آبی به آن دسته از سواحلی اعطا می‌شود که استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کرده و آب‌های آن مناسب شنا کردن هستند. سواحل قبرس نیز موفق شده‌اند به‌طور پی‌درپی این گواهینامه را در مقایسه با دیگر سواحل اروپا به دست آورند.

 

مهم ترین دلایل سفر به قبرس شمالی

قبرس سومین جزیره‌ی بزرگ در دریای مدیترانه است

 

مکان های تاریخی قبرس

قبرس شمالی کشوری است که به تمام سلیقه ها احترام قائل شده است به طوری که از کودکان و جوانان تا افراد سالمند می توانند در این کشور برای خود تفریح و سرگرمی داشته باشند. این جزیره در کنار مدرن و بودن تاریخ و تمدنی غنی دارد قدمت برخی از بناهای تاریخی قبرس به قرن چهارم قبل از میلاد بر می گردد.

از مکان های تاریخی قبرس شمالی می‌توان به قلعه سنت هیلاریون، کاخ وونی، مسجد سلیمیه، قلعه بوفاونتو، قلعه کانتارا، مسجد لالا مصطفی پاشا، شهر قدیمی نیکوزیا، کاروان‌سرای بویوک هان، شبه‌جزیره کارپاس، شهر دیواری فاماگوستا، سالامیس باستان، شهر باستانی سولی، صومعه آپوستولوس وارناواس، صومعه سنت بارناباس، صومعه بلاپایس و بندر گیرنه اشاره کرد. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر درباره مکان های قبرس مقاله مکان های دیدنی قبرس شمالی را مطالعه کنید.

 

مکان های تاریخی قبرس شمالی

مکان های تاریخی قبرس شمالی

 

غذا های لذیذ وگوناگون

فرهنگ غذایی قبرس شمالی را می توان تلفیقی از فرهنگ غذایی چندین کشور دانست. غذاهای قبرس شمالی از تنوع زیادی برخوردار هستند. فرهنگ غذایی قبرس شمالی ترکیبی جذاب از فرهنگ‌های مختلف کشورهای دیگر است. غذاهای قبرس شمالی تنوع بسیار بالایی دارند. شما در این کشور هم غذاهای مدرن و هم غذاهای سنتی بسیار لذیذی را می‌توانید تست کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در غذاهای این کشور به چشم می‌خورد، سینی مزه یا Meze است. شما برای مزه انواع خوراکی‌ها را خواهید داشت. البته گوشت تازه نیز در غذاهای قبرس شمالی نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

 

مردمی مهمان نواز

در هر جایی آدم و خوب و بد پیدا می شود اما این اکثریت جامعه است که نشان دهنده فرهنگ مردم آن منطقه می باشد. مردم قبرس شمالی به مهمان نوازی و خونگرمی معروف هستند. مردم محلی به خوش مشرب بودن معروف هستند و سرعت زندگی بسیار آرام و مطلوب است. مردم این کشور هم زبان انگلیسی و هم زبان ترکی مسلط هستند.

 

 

آب و هوای قبرس شمالی

بهار در همه جای دنیا فصلی برای شکوفایی و نو شدن طبیعت شناخته می‌شود. آب و هوای قبرس شمالی نیز در فصل بهار بسیار مطلوب و مطبوع است. اوایل ماه فروردین تا اواسط اردیبهشت، هوا گرمای بسیار مطلوبی در طول روز دارد. البته شب‌هنگام، زمانی که تابش آفتاب وجود ندارد، ممکن است برای برخی از افراد، هوا سرد به نظر برسد.

تابستان های قبرس شمالی با توجه به اینکه این کشور در طول سال تقریبا 300 روز آفتابی دارد هوایی گرم همراه با رطوبت می باشد. اما با تمام این اوصاف، ساحلی بودن این کشور و وجود تفریحات گسترده آبی، باعث شده تا فصل تابستان فصل هجوم مسافران از سراسر جهان به قبرس شمالی باشد.

در این کشور هوا در فصل پاییز، بهاری می‌شود. درواقع در طی روز باوجود تابش آفتاب، هوا کمی گرم‌تر و شب‌ها خنک‌تر خواهد بود. به‌طورکلی تا ماه ژانویه هوا خنکی دلپذیری دارد. با شروع فصل پاییز بارندگی نیز آغاز می‌شود.

نام فصل زمستان ما را به یاد برف و سرمای شدید می‌اندازد. اما جالب است بدانید که آب و هوای این کشور در فصل زمستان خیلی سرد نخواهد بود. مردم قبرس شمالی زمستان‌های زیر صفر درجه را تجربه نمی‌کنند و معمولا در سطح شهر برف و کولاک زمستانی را نیز نخواهند دید.

در کل اگر می خواهید از تفریحات آبی و سواحل این کشور استفاده کنید بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل های بهار و تابستان می باشد. در این دو فصل هتل و ها مکان های تفریحی خدمات بسیار خوبی ارائه می دهند.

 

تفریحات آبی و سواحل قبرس شمالی

تفریحات آبی و سواحل قبرس شمالی

 

راه های دریافت اقامت قبرس شمالی

تا اینجا متوجه شدیم کهاین کشور شرایط مطلوبی دارد و به همین دلیل مهاجرت به قبرس شمالی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. راه های مختلفی برای دریافت اقامت قبرس وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط شخصی خود یکی از آنها را انتخاب می کند. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، تمکن مالی و روش های دیگر.

اما با توجه به آمار ها بیشترین راه مهارجرت به این کشور که راحت ترین و پر سودترین نیز می باشد خرید ملک در قبرس می باشد.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله برخی از دلایلی که باید قبرس را برای سفر انتخاب کنید را بررسی کردیم. اگر علاقه دارید که درباره این کشور بیشتر بدانید می توانید به طور رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان