Search

مهاجرت پرستاران به قبرس

مهاجرت پرستاران به قبرس

یکی از دلایلی که موجب افزایش مهاجرت پرستاران به قبرس از طریق کار شده است، درآمد خوب این شغل در قبرس شمالی نسبت به ایران است. در ضمن یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مهاجرت های کاری بسیار مورد توجه است میزان حقوق و مزایا نسبت به کاری از انجام می دهند است.

قبرس شمالی، کشوری که این روزا تبدیل به یک مقصد جذاب برای مهاجرت های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری شده است. اگر نام قبرس شمالی به گوش شما هم خورده است در اینجا توضیح مختصری درباره این کشور گفته شده است:

قبرس جزیره‌ای بسیار زیباست که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. سواحل این جزیره بکر و مناظر آن بسیار زیبا هستند. مردمان قبرس مهمان‌نواز و خونگرم هستند و به همین دلیل، این کشور هر سال توریست‌هایی از سرتاسر جهان را در خود می‌پذیرد. بعضی از این توریست‌ها پس از بازدید از قبرس شمالی، تصمیم می‌گیرند در این جزیره به صورت دائم سکونت گزینند و با سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یا مهاجرت تحصیلی به قبرس کنند. پرستاران نیز جزو این دسته از مهاجرین هستند که به دلیل حقوق و مزیای خوب شغل پرستاری در قبرس شمالی تصمیم به اقامت در این کشور می گیرند.

 

مهاجرت پرستاران به قبرس

مهاجرت پرستاران به قبرس

 

شرایط مهاجرت پرستاران به قبرس

مانند هر کشور دیگری، در قبرس نیز برای پرستار شدن ابتدا لازم است که در وزارت بهداشت این کشور ثبت نام کنید. پس اولین گام برای مهاجرت پرستاران به قبرس شمالی ثبت نام در سایت وزارت بهداشت قبرس شمالی است. برای ثبت نام در سایت وزارت بهداشت این کشور مدرک پرستاری، و تسلط کافی بر زبان های ترکی یا انگلیسی ضروری است. اگر بر یکی از این دو زبان تسلط کافی را ندارید، باید بدانید که انتخاب های محدودی دارید. زیرا برای مهاجرینی که بر زبان تسلط کافی ندارند مراکز بهداشتی زیادی وجود ندارد که نیاز به پرستار داشته باشند. بنابراین تنها زمانی میتوانید چنین شغلی پیدا کنید، بهتر است بتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. زیرا عموما مراجعان با زبان های دیگر مانند انگلیسی احساس راحتی نمی کنند و ترجیح می دهند با زبانی صحبت کند که بتوانند مشکل و راه حلش را کامل درک کنند.

 

مهاجرت پرستاران به قبرس

مهاجرت پرستاران به قبرس

 

پرستاران پس از تایید صلاحیت در وزارت بهداشت قبرس شمالی می توانند برای دریافت مجوز کار در این کشور اقدام کنند. مدارک لازم برای اشتغال پرستاران با توجه به شرایط هر پرستار متفاوت است اما در حال کلی مدارکی که باید توسط پرستاران ارائه شود عبارت اند از:

  • ثبت نام در وزارت بهداشتث
  • داشتن مدرک تحصیلی پرستاری
  • تسلط به زبان ترکی
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • داشتن مجوز کار از وزارت کار قبرس شمالی
  • دریافت مجوز اقامت در قبرس شمالی
  • فرم درخواست برای ثبت نام پرستاری
  • گواهی معتبر ثبت نام مطابق با قوانین پرستاری و مامایی کشور مبدا متقاضی
  • گواهی تمرین حرفه ای از زمان کسب صلاحیت و نامه مرجع از آخرین کارفرما
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گذرنامه
  • گواهی سو پیشینه کیفری آزاد (این گواهی توسط پلیس و سه ماه بعد از تاریخ درخواست صادر می شود.)
  • در صورتی که متقاضی بیشتر از شش ماه است که در قبرس شمالی اقامت دارد، سوابق کیفری باید توسط پلیس قبرس صادر شود.
  • یک سری از مدارک هم برای شهروندان غیر از اتحادیه اروپا ضروری است که در ادامه می ةوانید لیست آنها را مشاهده کنید:
  • اجازه کار از اداره کار، وزارت کار و بیمه های اجتماعی
  • کپی معتبر و اصلی از گواهی آموزش عمومی موسسه
  • کپی معتبر واقعی از برنامه پرستاری یا مامایی که به وضوح ساعت (نه اعتبار) تئوری و عمل را برای هر تخصص مشخص می کند.

سطح زبان مورد نیاز برای پرستاری در قبرس شمالی

سطح زبان مورد نیاز برای اشتغال در حوزه پرستاری در قبرس شمالی، توسط شورای پرستاری و مامایی این کشور و از طریق مصاحبه های شخصی تعیین می گردد. باید توجه داشت که این قانون عمدتا برای قبرس جنوبی و سنجش سطح زبان یونانی استفاده می شود و در قبرس شمالی قوانین متفاوت تر هستند. در واقع، در قبرس شمالی، ارائه مدارک زبان انگلیسی و ترکی کافی است و نیاز به مصاحبه نمی باشد.

مهاجرت کادر درمان به قبرس

قبرس شمالی به دلیل اینکه یک کشور در حال رشد است و طبیعتا جمعیت آن نیز رو به رشد است و نیازمند کادر درمان مجرب است به همین دلیل دولت قبرس شمالی شرایط خوبی را برای مهاجرت کادر درمان به این کشور در نظر گرفته است. همچنین رشته های پزشکی نیز به همین دلیل در این کشور بسیار پر طرفدار هستند و دولت برای علاقمندان به رشته های پزشکی ویزای تحصیلی صادر می کند.

درآمد پرستاران در قبرس شمالی

در قبرس شمالی، درآمد پرستاران به صورت متوسط بین ۱۰۵۰۰ یورو تا ۱۹۸۰۰ یورو در سال است و با توجه به سابقه و تجربه، این مبلغ می‌تواند تا حدود ۳۰۲۰۰ یورو نیز برسد. با این حال، در حقیقت، متوسط درآمد پرستاران در قبرس شمالی حدود ۱۸۷۰۰ یورو در سال است. به عبارت دیگر، بیش از نصف پرستاران که در قبرس فعال هستند، دستمزد کمتر از این مبلغ را دریافت می‌کنند. آمارهای دقیق نشان می‌دهند که ۲۵٪ از پرستاران حقوق کمتر از ۱۳۱۰۰ یورو را در سال در قبرس دریافت می‌کنند و گروه دیگر (حدود 75٪) حقوق بالاتر را به طول سال درخور جبران خود مشاهده می‌کنند. با این حال، تنها ۲۵٪ از پرستاران درآمد سالانه بیشتر از ۲۲۹۰۰ یورو دارند و بقیه آن‌ها حقوق کمتری را دریافت می‌کنند.

 

افزایش درآمد پرستاران در قبرس شمالی

افزایش درآمد پرستاران در قبرس شمالی

 

عوامل موثر بر افزایش درآمد پرستاران در قبرس شمالی

افزایش حقوق در هر کشوری سالیانه است که با توجه تورم و وضعیت اقتصادی کشور تعیین می شود.

تغییر نرخ رشد سالانه حقوق: این نرخ که سالانه توسط دولت قبرس شمالی اعمال می‌شود، به عنوان “افزایش سالانه ملی حقوق” شناخته می‌شود و برای تمامی شغل‌ها وجود دارد. البته این افزایش در واقع هر ۳۰ ماه یک بار رخ می‌دهد و حدود ۶٪ به حقوق‌ها اضافه خواهد شد. برای سایر شغل‌ها، این افزایش هر ۲۷-۲۸ ماه یک بار و به نسبت ۵٪ است که کمتر از رقم کشورهای اروپایی است. علت آن نیز کمبود کار و ضعف قدرت اقتصادی کشور قبرس شمالی است.

جنسیت پرستاران: بر خلاف چیزی که ممکن است در ذهن شما باشد، میزان حقوق پرستاران در قبرس شمالی بین زنان و مردان تفاوت دارد. در واقع، حقوق پرستاران زن در این کشور ۶٪ بالاتر از حقوق پرستاران مرد است. به عبارت دیگر، در صورتی که پرستاران زن حقوقی معادل ۲۰۴۰۰ یورو دریافت می‌کنند، پرستاران مرد با همان سابقه و تحصیلات و در همان منطقه، برای یک سال کار حدود ۱۹۲۰۰ یورو درآمد خواهند داشت.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط و قوانین مهاجرت پرستاران به قبرس شمالی را بررسی کردیم تا پرستاران علاقه مند به مهاجرت به قبرس شمالی با داشتن آگاهی کامل قدم در این مسیر بگذارند. قبرس ایران با داشتن سال ها تجربه در امور مهاجرتی قبرس شمالی در خدمت شماست تا این مسیر را برای هموطنان عزیز هموار کند.

4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره رایگان